۰
plusresetminus
سبقت «جیمز باند» از «سریع و خشن»
جدیدترین قسمت از مجموعه سینمایی «جیمز باند» با پیشی گرفتن از اکشن «سریع و خشن ۹»، پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی دوران پساکرونا در گیشه بین‌المللی شد.
به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، بیست و پنجمین فیلم از مجموعه جیمز باند با عنوان زمانی برای مردن نیست با ۵۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش، از فروش ۵۴۹ میلیونی قسمت نهم از مجموعه سریع و خشن پیشی گرفت و پرفروش‌ترین فیلم پساکرونایی هالیوود در گیشه بین المللی شد.
فیلم زمانی برای مردن نیست به کارگردانی کری فوکوناگا به عنوان آخرین حضور دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷، بارها به دلیل بحران شیوع کرونا از جدول اکران خارج شد اما این وقفه بر استقبال سینمادوستان از این فیلم موردانتظار تاثیری نذاشت. زمانی برای مردن نیست در عین ناباوری از دیگر فیلم‌های پرفروش مجموعه جیمز باند نیز سبقت گرفت و فروشش از فروش فیلم‌های اسکای فال در ۱۸ بازار جهانی و اسپکتر در ۲۲ بازار، جلو زد.
جدیدترین ماجراجویی مامور ۰۰۷ این آخرهفته به عنوان آخرین بازار جهانی مهم در استرالیا روی پرده سینماها رفت، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد و پرفروش‌ترین افتتاحیه دوران پساکرونایی در این کشور را رقم زد.
فروش زمانی برای مردن نیست این آخر هفته در گیشه آمریکای شمالی از مرز ۱۵۰ میلیون دلار عبور کرد و مجموع فروش آن در جهان به ۷۰۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. با وجود این، سریع و خشن ۹ با ۷۲۱ میلیون دلار فروش همچنان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی دوران پساکرونا در گیشه جهانی است.
هفته‌ای که گذشت برای فیلم ونوم ۲: بگذار کارنیج بیاید نیز خوش یمن بود؛ فروش این فیلم در گیشه آمریکای شمالی از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرد و پس از شانگ چی و افسانه ده حلقه که ۲۲۴ میلیون و ۴۰۰ دلار در این بازار مهم سینمایی فروش کرده بود به دومین فیلم دوران پساکرونا تبدیل شد که چنین دستاوردی را به دست می‌آورد. ونوم ۲ این آخر هفته سینمایی را با کسب مجموع ۲۰۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از آمریکا و ۴۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از گیشه جهانی به پایان رساند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۵۴ میلیون و ۶۱۲ نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان پنج میلیون و ۱۲۲ هزار نفر جان باخته‌اند.
شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت. https://cinemaideal.ir/vdcf.tdyiw6djjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما