معدل عملکرد فیلمهای حاضر در اکران نوروز 1404 فاصلهای معنادار با آنچه از آنها انتظار میرفت داشت و نتوانست پیشبینیها را درباره ثبت رکوردهای تازه در گیشه محقق کند؛ با پایان فروردینماه اما میتوان مقایسهای آماری درباره میزان فروش و استقبال مخاطبان از فیلمها در اولینماه فصل جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سه سال گذشته داشت؛ واقعا باید نسبت به ...
امیر ژوله در مقام نویسنده فیلمنامه، تلاش کرده تا از قصه ای نه چندان تازه کمدی قابل تحملی خلق کند که در این مسیر چندان موفق نشان نداده است. در عین حال، به نظر میرسد که محصول نهایی تفاوت زیادی با فیلمنامه اولیه داشته و تنها کافی است که تماشاگر به عنوانبندی پایانی و به خصوص قسمت مربوط به بازیگران و نقشهایشان مراجعه کند!
کمدی روستایی به عنوان یکی از زیرشاخه های سینمای کمدی، عمری طولانی در سینمای ایران داشته که همچنان فرمول های خاص آن در جذب تماشاگر تا حدود زیادی جواب می دهد. برای مثال می توان به کمدی هایی نظیر: «اتوبوس» و «ساوالان» از ساخته های یدالله صمدی در کنار نمونه های تازه تری همچون: «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی و «شه سوار» ساخته حسین نمازی اشاره کرد.
سینمای ۱۴۰۴ یک فرصت طلایی برای تشخیص میزان وفاداری به ملودرامهای اجتماعی است. طی این سال، ۳ نماینده مهم این گونه به روی پرده خواهند رفت. فیلمهایی که هرگونه مواجهه مدیریت سینما، فعالان سینما و مخاطبان با آن میتواند تعیینکننده باشد و مسیر آینده این گونه محبوب را در وضعیت فعلی سینمای ایران مشخص کند.
هومن سیدی که کار خود را با بازیگری در سینمای ایران آغاز کرد حالا دیگر به یکی از کارگردانهای صاحب سبک نیز شناخته میشود که نه فقط فیلم بلکه سریال های باکیفیتی میسازد.
ژانر وحشت با وجود آن که علاقمندان زیادی در ایران دارد، آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و اندک نمونه های ساخته شده نیز عموما با اقبال عموم مواجه نشده اند. بخش مهمی از آن به ناتوانی سازندگان این آثار در بومی کردن قصه ها و بهره گرفتن از المان های آن بازمی گردد. سریال «ازازیل» ساخته حسن فتحی که این روزها در حال پخش از پلتفرم نماوا است، در همین حوزه ...
سینمای ایران و ترکیه اگرچه بهظاهر تفاوتها دارند؛ اما در عمق از یک ریشه فرهنگی سر از خاک بیرون آوردند و هر دو با ابزاری از جنس سینما، با مخاطب خود ارتباط میگیرند و همین تشابهات بنیادین باعث شده که سینما و هنر این دو کشور زمینهای شود برای دیگر همبستگی های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و...
در عرصه شبکه خانگی اینکه کمیت تولید را با کیفیت پیوند بزنیم بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد و اینکه پلتفرم ها بتوانند هم آثار در ژانرهای مختلف ارائه کنند و هم شرایط تعدیل قیمت اشتراک را ایجاد کنند بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.
مهدی نقویان رئیس سیمافیلم، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان موسی «کلیم الله (ع)»، ایرج طهماسب، مهران مدیری و مهدی خسروی مجری مناظرهها امسال چهرههای خبرساز تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بودند.