در تاریخ سینما بیشتر فیلمها مرد محور هستند و زنان نقش های مکمل دارند یا اصلا نقش کلیدی در روایت ندارند.
سایت اسکرین رنت در مقاله ای به ده فیلم زن محوری که بیشترین امتیاز را در سایتIMDB گرفته اند،پرداخته است. این فیلمها امتیاز بالایی در سایت مرجع IMDB دارند و زن محور هستند یا شخصیتهای زن قوی دارند.ویژگی این ...
نسل تازه ای از سینماگران که تجربه نسبتا خوبی هم به عنوان فیلمساز دارند، در جشنواره سی و نهم فیلم فجر حضور داشته و تا حدود زیادی هم در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده اند. حال که در روزهای پایانی جشنواره به سر می بریم نگاهی به حاصل کار پنج کارگردان حاضر در جشنواره که به احتمال بسیار زیاد یکی از آنها سیمرغ بلورین بهترین کارگردان را نصیب خود خواهد کرد، ...
«هدف گذاری سینمایی» تقریبا از پروسهٔ فیلمسازی ما حذف شده است. انگشت شمارند فیلمهایی که انگیزهٔ ساخته شدن شان «سینما» باشد. هدف اصلی، یا تراشیدن توجیه برای هزینه شدن مبلغی ست یا رسیدن به ویلایی و گرین کارتی و در بهترین حالت هم توفیقی در فستیوالی. و همین هدف گذاری هاست که فیلم ها را از بوی حسابگری می انبارد و امکان ...
بخش مهمی از موفقیت یک اثر سینمایی را پس از فیلمنامه و کارگردان، بازیگرش رقم می زند، بازیگرانی که باید درست و دقیق انتخاب شده و برای رفتن در قالب نقش ها مشکلی نداشته باشند.در حقیقت آنها شخصیت های نوشته شده روی کاغذ را جان بخشیده و به آن وجوه انسانی می بخشند.حال که جشنواره سی و نهم از نیمه گذشته،نگاهی به پنج بازی شاخص در بخش مسابقه می اندازیم.
♦...
محسن جعفری راد/ «ملیسا ذاکری» تا کنون بیشتر در نقش آدم های فرعی و مکمل و یا نقش های کوتاه بازی کرده و فیلم ستاره بازی اولین بازی او به عنوان شخصیت اول داستان است که می توانست هم برای او فرصت بزرگی باشد و هم تهدید بزرگی که خوشبختانه او این حضور را به یک فرصت بزرگ برای درخشیدن تبدیل کرده است.
.
اینکه از کوچه بی نام تا سریال های کمدی شبکه نمایش خانگی،...