۰
plusresetminus
به بهانه هجمه های سنگین و ناعادلانه؛

«رضا گلزار» و بیست سال محبوب ماندن

شهرت و محبوبیت دو روی سکه ای هستند که بحث های زیادی در جامعه و این روزها فضای مجازی به راه انداخته و نظرات متنوعی را خلق کرده است.
«رضا گلزار» و بیست سال محبوب ماندن
شهرت و محبوبیت دو روی سکه ای هستند که بحث های زیادی در جامعه و این روزها فضای مجازی به راه انداخته و نظرات متنوعی را خلق کرده است.

سینما به واسطه دنیای جذابی که خلق کرده و پیش روی مخاطبان خود قرار می دهد، بیش از سایر هنرها به شهرت و محبوبیت گره خورده است. در این هنر-صنعت جذاب، بازیگر برای مشهور شدن نیاز چندانی به تلاشی جانانه نداشته و گاه تنها قرار گرفتن در یک نقش که فوق العاده نوشته شده، فرد را به شهرتی وسیع و گاه در سطح جهان می رساند. اما نگه داشتن آن شهرت در گذر زمان و ماندگار شدن، پروسه سخت و وحشتناکی است که هر بازیگری از پس انجام آن برنمی آید. به خصوص در سینمای ایران که خود ید طولایی در از بین بردن دست پرورده های خود دارد!

برای آن که تصویر دقیقتری از محبوبیت در بازیگری پیدا کنیم، کافی است به بازیگران بزرگی همچون: عزت الله انتظامی، داود رشیدی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی در کنار علی نصیریان نگاه کنید. بازیگرانی از دنیای نمایش که در مدیوم های گوناگون درخشان ظاهر شده و نامشان گوشه ای از ذهن علاقمندان سینما و تلویزیون حک شده است.

برای نسل تازه بازیگران سینمای ایران که در ربع قرن اخیر وارد این حرفه شده و به شهرت رسیده اند، شهرت و محبوب شدن تعریف متفاوت تری با نسل قبل دارد. شهرت اغلب این بازیگران در گذر زمان کمرنگ شده و به محبوبیت مورد نظر دست نیافته اند.

یکی از پدیده های سینمای ایران که بیش از بیست سال در سطح اول سینما باقی مانده و همچنان طرفدران پروپاقرص اش را دارد، «محمدرضا گلزار» است. گیتاریست یکی از محبوب ترین گروه های پاپ پس از انقلاب که خیلی زود توسط ایرج قادری کشف شده و برای بازی در فیلم «سام و نرگس» انتخاب شد. گلزار به واسطه میمیک چهره و استایل اش محبوب گروهی از جوان های سینمارو شده و اغلب فیلم هایش نیز به واسطه همین گروه پرفروش شد. همان موضوعی که در رابطه با چهره ها و سلبریتی های واقعی نیز صدق کرده و حضور فرد مورد نظر گیشه فیلم را تضمین می کند.

حضور گلزار در نقش اول فیلم تحسین شده و محبوب «بوتیک» به کارگردانی حمید نعمت الله، دوستداران سینمای ایران را با بخش دیگری از توانایی های وی در بازیگری آشنا کرد.

در سال های اخیر و با رشد فوق العاده شبکه های اجتماعی، پای بازیگران هم به جهان تبلیغات باز شده و از میان آنها گلزار چهره ویژه ای به حساب می آید که طرفداران خود را به سمت محصول مورد نظر یا مکان تجاری معرفی شده می کشاند. موضوعی که این روزها برای چندمین بار در سال های اخیر مورد توجه زردنامه های مجازی قرار گرفته و شبهه ای را مطرح کرده اند که دور از ذهن به نظر می رسد.

برای رد این شبهه تنها کافی است که به سابقه بیست و چند ساله گلزار در سینمای ایران و دنیای تبلیغات و نیز همچنان محبوب ماندنش توجه کنید.
 
https://cinemaideal.ir/vdcg.w9trak9z7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما