۰
plusresetminus
درباره بازی بیاتی در «شادروان»

«نازنین بیاتی» و فرصت طلایی کسب سیمرغ

جا افتادن یک بازیگر در نقش های یکسان، بدترین اتفاق برای آن بازیگر به حساب می آید
«نازنین بیاتی» و فرصت طلایی کسب سیمرغ
سپیده خان محمدپور؛ جا افتادن یک بازیگر در نقش های یکسان، بدترین اتفاق برای آن بازیگر به حساب می آید که می تواند در درازمدت او را از دایره محبوبیت خارج کرده و حتی به فید شدنش از این حرفه منتهی شود! اتفاقی که در سال های گذشته به وفور شاهد آن بوده ایم.
.
در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر تا روز پنجم به اتفاق هایی امیدوارکننده در زمینه بازیگری برخورد کرده ایم که مهمترین آن، تلاش بازیگران و صد البته فیلمسازان برای شکستن کلیشه ها و سپردن نقش هایی متفاوت به بازیگرانی است که در نقش های شبیه به هم کلیشه شده اند.
.
در فیلم سینمایی «شادروان» ساخته حسین نمازی، بخش مهمی از جذابیت فیلم مدیون حضور بازیگران آن به ویژه در نقش های اصلی است که بسیاری از حفره های موجود در فیلمنامه را با اجرای خوبشان پوشانده اند، «نازنین بیاتی» یکی از آنها است که در نقش پری ظاهر شده و بازی فوق العاده ای ارائه کرده که مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفته و او را در نزدیکی سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل قرار داده است.

بیاتی یکی از همان دسته بازیگرانی است که سینمای دست به عصا و محتاط ایران اغلب نقش های مشابه ای را به او پیشنهاد داده است. دختران جوان مظلوم در ملودرام های آشنا که به ندرت ویژگی برجسته ای در خود دارند. جنس کمدی شادروان که به کمدی پوچ نزدیک می شود، فضای مناسبی را در اختیار بازیگرانش برای بهتر دیده شدن قرار داده و نازنین بیاتی هم به خوبی از آن بهره گرفته است.
.
دختری جوان و در آستانه ازدواج که برای کمک به معاش خانواده ضعیف بنیه خود در خانه های مردم کار می کند و در عین حال خیاط خوبی هم هست. تا به اینجا، نقش ویژگی بارزی نداشته و شبیه خیل نقش های اینچنینی در ملودرام های اجتماعی سال های اخیر است. با ورود به نیمه میانی، شخصیت پری لایه های بیشتری از خود را به همراه طنزی کمرنگ به نمایش می گذارد.
.
بیاتی در این قسمت است که ریزه کاری هایی را در فرم بازی اش اعمال کرده و نشان داده که سینماگران می توانند روی این بخش از توانایی های دیده نشده اش در بازیگری نیز حساب کنند. برای مثال به سکانس دونفره او و سینا مهراد در خانه ای کوچک که از شدت جمعیت در حال انفجار است، نگاه کنید. همین طور سکانس آشپزخانه اواخر فیلم و بده بستان های او با بهرنگ علوی در نقش دایی اسد که خوب و دلنشین از آب درآمده و قطعا در شکستن کلیشه این سال های نازنین بیاتی نقش موثری خواهد داشت.
  https://cinemaideal.ir/vdcf.0dyiw6d10giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما