۰
plusresetminus
درباره بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما

«عباس جمشیدی فر»: توانا در ایفای نقش های متفاوت

«عباس جمشیدی فر»: توانا در ایفای نقش های متفاوت
سپیده خان محمدپور؛ با رجوع به تاریخ سینمای ایران می بینیم که صاحب نظران و منتقدان چندان روی خوشی به کمدین ها نشان نداده و در جشنواره های سینمایی هم به ندرت حاصل کارشان مورد توجه قرار گرفته و جوایزی را به خود اختصاص داده اند. به همین خاطر هم این دسته از بازیگران با وجود تبحرشان در این ژانر تلاش زیادی برای شکستن قالب خود به خرج داده و گاه در آثاری ظاهر می شوند که فرسنگ ها با توانایی هایشان فاصله دارند؛ اکبر عبدی یکی از شاخص ترین آنها به حساب می آید.

در یک دهه اخیر نیز با اندک بازیگران توانا در سینمای کمدی مواجه شده‌ایم که قابلیت های فراوان در ایفای نقش های جدی داشته و گاه دوستداران خود را شگفت زده کرده‌اند. برای مثال هم می توان به جواد عزتی و  عباس جمشیدی‌فر اشاره کرد که مهارت خوبی در ایفای نقش های متفاوت دارند.

«عباس جمشیدی فر» هم از آن دسته بازیگرانی است که انگ نقش های کمدی بوده و وجوه لازم برای این کار را دارند. او سال گذشته در نقشی مکمل در «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان ظاهر شده و چنان درخشان بود که می توانست در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره سی و نهم فیلم فجر قرار بگیرد اما در کمال تعجب حاصل کارش مورد توجه قرار نگرفت که بخش مهمی از آن به همان نادیده گرفته شدن کمدین ها توسط داوران ادوار مختلف جشنواره فجر باز میگردد.
جمشیدی در اینجا از میمیک چهره و زبان بدن به خوبی بهره گرفته و شخصیت بامزه ای را خلق کرده که قطعا در اکران عمومی شیشلیک مورد توجه تماشاگران قرار خواهد گرفت.

جمشیدی فر در ابتدای امسال با سریال «زخم کاری» در نقش اخوان وکیل خانواده ریزآبادی، بخش دیگری از استعداد خود در بازیگری را نشان داد. شخصیتی مرموز و چندوجهی که وجوه خاکستری آن فضای مناسبی را در اختیار این بازیگر برای درخشش قرار داده و جمشیدی فر هم به خوبی از آن برای محکم کردن جای پای خود در بازیگری آن هم پس از سال ها کار در تئاتر، سینما و تلویزیون بهره گرفته است.

جمشیدی فر این روزها برنامه‌ای اینترنتی با مایه های کمدی در حال پخش دارد که در همان قسمت نخست آن نیز کاملا موفق عمل کرده است، چرا که روح کمدی را به خوبی شناخته و به ابعاد مختلف آن احاطه دارد، در این بین میمیک چهره هم به کمک اش آمده و به نظر می رسد که می تواند او را در برنده نهایی شدن اش یاری کند.

جمشیدی فر از آن دسته بازیگرانی است که می تواند در سال های آتی به بازیگری تبدیل شود که هم در گیشه قابل اتکا بوده و هم نظر مساعد مخاطبان جدی تر سینما را جلب کند.
  https://cinemaideal.ir/vdcb.fb8urhbz9iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما