۰
plusresetminus
«پدرام شریفی» جوان عاشق پیشه سینمای ایران
سال ۱۳۹۴، سالی خاص و مهم برای بازیگری جوان به نام پدرام شریفی به حساب می آید که در جشنواره همان سال با چهار فیلم پرکارترین بازیگر لقب گرفت.

حضور در فیلم «بادیگار»د ابراهیم حاتمی کیا،به هر چه بیشتر دیده شدنش کمک کرده و با فیلم «متولد ۶۵» بخشی از استعدادش در بازیگری را به رخ کشید. فیلمی جوان پسند و در عین حال تلخ که نیمه دوم آن کاملا به بازی های خوب بازیگرانش مدیون است.

«سیانور» ساخته بهروز شعیبی دیگر فیلم او در این سال است که بسیار مورد توجه مردم و اهالی رسانه قرار گرفته است. امیر فخرا شاگرد اول دانشکده پلیس که برای کاراموزی به ساواک فرستاده می شود و در یکی از ماموریت ها با عشق قدیمی اش که جذب جریان های سیاسی شده، روبرو می شود، یکی دیگر از سلسله نقش های جوانان عاشق پیشه که درخشان از کار درآمده و بخش مهمی از آن به نقش آفرینی پدرام شریفی بازمی گردد.

شریفی که امروز ۳۴ ساله شده، سال گذشته با فیلم ستایش شده «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی در جشنواره فجر حضوری موفق داشت و بازی اش در بین بازیگران سرشناس فیلم،کاملا به چشم آمد، معلم جوان روستایی که به نوعی وجدان جمعی آنها محسوب می شود، اما در نهایت نتوانسته جلوی موج جاه طلبی و پول دوستی مردم روستا بایستد، کلیشه جوان عاشق پیشه ساده و بی غل و غش این فیلم به بهترین شکل با بازی شریفی جفت و جور شده و کاملا به باور تماشاگران می نشیند.


اما آنچه که شهرت عظیمی نصیبش کرده و به چهره ای محبوب نزد مخاطبان تبدیل کرد، سریال های «همگناه» و «می خواهم زنده بمانم» در فضای بازار نمایش خانگی بود. در اولی،شریفی جوانی شیزوفرنیک را بازی کرده و در نمایش لایه های مختلف آن موفق نشان داده است. در دومی هم نادر سرمد، عاشق واله و شیدایی است که عشقی ناکام او را به سرحد جنون رسانده و در نهایت به کام مرگ می کشاند، شریفی نوسان های موجود در شخصیت نادر را عالی از کار درآورده و چند سکانس دونفره درخشان نیز با حامد بهداد دارد. 

به نظر می رسد که پدرام شریفی با روند رو به رشدی که در یک سال اخیر در پیش گرفته، می تواند در سال های بعد به یکی از بازیگران بزرگ و تاثیرگذار سینمای ایران تبدیل شود.

س.خانمحمدپور https://cinemaideal.ir/vdcakwno149na.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما