۰
plusresetminus
ماجرای جدید «یدو»
تماشاگران برای فیلم پخش شده از تلویزیون باید پول «اکران آنلاین» بدهند!
.
فیلم «یدو» که در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم را گرفت و در تعطیلات نوروز هم از تلویزیون پخش شد، تا چند روز آینده به صورت آنلاین اکران می‌شود.
.
تبلیغ‌های درج شده در برخی پلتفرم‌های اینترنتی نشان می‌دهد که فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری پنج روز دیگر اکران آنلاین خواهد شد.
.
این اتفاق عجیبی است، چون «اکران آنلاین» معنایش این است که تماشاگران برای هر بار تماشای فیلم باید هزینه بپردازند و این برای فیلمی که از تلویزیون به شکل سراسری پخش شده جای سوال دارد.
.
در واقع تفاوت اکران آنلاین و ورود به شبکه نمایش خانگی آن است که در حالت دوم داشتن اشتراک پلتفرم‌ها کافی‌ست ولی در حالت اول باید پول اضافه‌ای پرداخت شود.
.
پخش این فیلم از تلویزیون در عید ۱۴۰۰ بدون این که اکران شود، خودبخود اتفاق عجیبی بود و نشانه آن که سرمایه‌گذاران دولتی فیلم (بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) به اکران و کسب درآمد طبیعی توجهی ندارند. ولی حالا به نظر می‌رسد به شکل دیرهنگام به یاد فروش فیلم افتاده‌اند.
.
«یدو» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر برنده شش سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری، بهترین صدابرداری، بهترین صداگذاری و بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
.
این فیلم براساس داستان «زخم شیر» از صمد طاهری ساخته شده و داستان آن درباره ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی و دورانی است که خانواده‌های شهرهای مختلف خوزستان مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند.
.
ستاره پسیانی نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است.
  https://cinemaideal.ir/vdcebx8fijh8z.9bj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما