۰
plusresetminus
تلویزیون و به طور خاص شبکه نسیم، نیاز به برنامه‌های سرگرم کننده دارد اما نه فصل هفتم خندوانه که نه سرگرم می‌کند و نه می‌خنداند و صرفا بخشی از کنداکتور را اشغال می‌کند و یک برنامه معمولی را برای مردم ویژه و تشنه سرگرمی پخش می‌کند.
یک جناب خان و دیگر هیچ!
تلویزیون و به طور خاص شبکه نسیم، نیاز به برنامه‌های سرگرم کننده دارد اما نه فصل هفتم خندوانه که نه سرگرم می‌کند و نه می‌خنداند و صرفا بخشی از کنداکتور را اشغال می‌کند و یک برنامه معمولی را برای مردم ویژه و تشنه سرگرمی پخش می‌کند.

روزنامه فرهیختگان نوشت: با اینکه رامبد جوان در قسمت‌های ابتدایی، مخاطبان را به «مقاومت» در این شرایط دعوت می‌کرد اما انرژی پایین خودش و خستگی‌اش جلوی دوربین، واضح‌تر از این است که با چند خنده مصنوعی پنهان شود و مقایسه اجرای او با فصل‌های ابتدایی خندوانه این تفاوت آشکار را نشان می‌دهد.

با همه این خستگی‌ها اما رامبد جوان آن‌قدر باهوش است که نخواهد بار برنامه را به‌ تنهایی به دوش بکشد و اینبار به‌طرز ملموس و معناداری، زمان و آزادی عمل بیشتری را به جناب‌خان داده تا هم از مسائل سیاسی روز بگوید و هم اجازه استراحت بیشتری به خودش بدهد.

اگر بخواهیم مجدد مقایسه کنیم، می‌توانیم ببینیم که سهم حضور جناب‌خان در فصل هفتم به‌مراتب بیشتر از فصل‌های قبلی، به‌جز فصلی که در آن حضور نداشت، شده و این سهم بیشتر منجر به ساخت یک دکور ثابت هم شده است. دکوری که همانند دکور کلی برنامه نه زیباست و نه مفید در جلو بردن برنامه و نه موثر در تنوع بصری بینندگان. دکوری شلخته و بی‌معنی که تصویربرداران و کارگردان تلویزیونی این برنامه را هم گاهی گیج می‌کند و نمی‌دانند که باید با آدم‌ها و اشیای انتهای تصاویر چه کنند و درنهایت هم تصمیم می‌گیرند که بدون دلیل آدم‌های پشت صحنه دیده شوند و معلوم هم نمی‌شود که دلیل این امر چیست؟ قطعا دلیلش هرچه باشد، ایجاد صمیمیت با مخاطب نیست.

جناب‌خان در فصل هفتم شبیه مارادونای آرژانتین جام‌جهانی‌‌هاست. اگر او خوب باشد، خندوانه هم خوب است و اگر نباشد هم که تکلیف روشن است. جناب‌خان درواقع آمده تا کسی حواسش به این نباشد که در فصل هفتم خبری از خلاقیت نیست و اوج تنوع و تفاوت خندوانه ایجاد «تم» در برخی قسمت‌های نوروز بود که آن‌هم موافقان و مخالفان زیادی داشت.

«تم» هندی، سامورایی، دهه شصتی و... از نمونه‌های این نوآوری بودند که برخی از آنها البته جذاب و پرطرفدار هم شدند. اگر می‌خواهید بدانید که فصل هفتم خندوانه چه کیفیتی دارد، کافی است که بخش‌های مربوط به جناب‌خان را از آن حذف کنید تا نتیجه را بتوان بهتر ارزیابی کرد.
  https://cinemaideal.ir/vdchtin-d23n-.ft2.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما