۰
plusresetminus
رکوردها ، بی‌مهری‌ها و شگفتی‌های اسکار 2021


-کمپانی نتفليكس با د هفت جايزه اسكار، موفق ترين کمپانی تولید فیلم هاليوودى در شب مراسم نود و سومين دوره جايزه اسكار بود. اين ٣٦ نامزدى اسكار در ٢٢ رشته از ٢٣ رشته جايزه آكادمى  را داشت.  در رده بعدی کمپانی ديزنى پنج اسكار بدست آورد و کمپانی سرچ لايت پيكچرز که زیر مجموعه ديزنى است سه جايزه اصلى بهترين فيلم، بهترين كارگردانى و بهترين بازيگر زن را براى «سرزمین خانه به دوشان» کسب کرد و  پيكسار که زیر مجموعه ديزنى است دو جايزه برای انيميشن «روح» گرفت. کمپانی وارنر سه اسكار و شرکت آمازون هم هر يك دو اسكار بدست آوردند.

-آنتونی هاپکینز پیرترین بازیگر تاریخ اسکار با  83 سال سن شد که توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست را برای «پدر» بگیرد.

-    کلویی ژائو  به دومین فیلمساز زن تاریخ اسکار تبدیل شد که توانست اسکار بهترین کارگردانی را بدست آورد. او همچنین نخستین زن غیرسفیدپوستی است که توانسته به این افتخار نائل شود.

-    «سرزمین خانه به دوشان» ساخته کلوئی ژائو دومين فيلم برنده جايزه شير طلاى ونيز در چهار سال اخير است كه موفق به دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم هم مى شود. فيلم «شکل آب» ساخته گيرمو دل تورو هم در سال ٢٠١٨ دو جايزه اسكار و شير طلا را گرفت. كاترين بيگلو در ٢٠٠٨ با فيلم «قفسه رنج» توانست جايزه شير طلاى ونيز و جايزه اسكار بهترين كارگردان و بهترين فيلم را همزمان بگیرد.
-فیلم «دادگاه شیکاگو 7» ساخته آرون سورکین کاملا نادیده گرفته شد. این فیلم شش نامزدی در رشته های مختلف از جمله بهترین فیلم داشت که در نهایت ناکام اصلی مراسم امسال بود.

-بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که لزلی اودم جونیور برای «شبی در میامی» ساخته رجینا کینگ جایزه بهترین ترانه را می‌برد.این فیلم نامزد سه جایزه بود. اما در کمال حیرت جایزه  به H.E.R برای فیلم «یهودا و مسیح سیاه» رسید. «شبی در میامی» دیگر فیلم نادیده گرفته شده بود.

- جایزه بهترین فیلمبرداری به  اریک مسراشمیت برای«منک» اهدا شد که رقیب جدی اش جاشوآ جیمز ریچاردز برای «سرزمین خانه به دوشان» بود. ریچاردز در «سرزمین خانه به دوشان» از سبک فیلمبرداری طبیعت گرایانه بهره برده در حالی که مسراشمیت  به طریقه سیاه و سفید  هالیوود دوران تولید «همشهری کین» را به تصویرکشیده است. این جایزه نیز عده ای از کارشناسان را حیرت زده کرد.

-بسیاری از کارشناسان چادویک بوزمن را برای «بلک باتم مارینی» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست می دانستند. چادویک بوزمن سال گذشته به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده بود و پیش از مراسم اسکار برنده تعدادی از جوایز مهم مانند گلدن گلوب،انتخاب منتقدان،انجمن بازیگران شده بود. هرچند که نقش آفرینی آنتونی هاپکینز در «پدر» ستایش آمیز بود. حتی هاپکینز پس از شنیدن خبر جایزه خود در ویدیویی که از زادگاهش چند ساعت پس از مراسم اسکار فرستاد به بوزمن ادای احترام کرد. https://cinemaideal.ir/vdcfiydtaw6dv.giw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما