۰
plusresetminus
رئیس ساترا در جمع رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر اصفهان تأکید کرد؛

حافظ و مدافع حقوق معنوی مردم خواهیم بود/ حمایت‌های ۱۸ گانه صدا و سیما از سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر

حافظ و مدافع حقوق معنوی مردم خواهیم بود/ حمایت‌های ۱۸ گانه صدا و سیما از سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر
جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر استان اصفهان با حضور رئیس ساترا، مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان و مدیران این رسانه‌ها به میزبانی صداوسیمای استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش سینماایده آل به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)، سعید مقیسه رئیس ساترا با اشاره به ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های صداوسیما و سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر گفت: ۴۰۵ رسانه در کشور از ساترا مجوز دارند که از این تعداد ۱۱ رسانه در اصفهان با مجوز ساترا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ۱۸ مدل اقدامات حمایتی رسانه ملی از رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر تأکید کرد: ساترا ضمن حمایت از رسانه‌های قانون‌مدار در حوزه نظارت و صیانت از حقوق کودکان، نوجوانان و خانواده پیشرو است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: ارائه بسته‌های محتوایی حمایتی به رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، مربوط به تولیداتی است که مالک آن رسانه ملی است و هر ماه برخی تولیداتی که در طول تاریخ فعالیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با استقبال مخاطبان مواجه شده است به سکوها اهدا می‌شود که طبق اعلام رسانه‌های دارای مجوز از ساترا این موضوع با استقبال کاربران مواجه شده است.

مقیسه با تاکید بر اینکه رسانه ملی  از محتوای سالم در تولید و نشر و تبلیغ حمایت می‌کند و اجازه تولید و انتشار محتوای آسیب‌رسان را نخواهد داد، گفت: رسانه‌ به دلیل ماموریتی که دارد باید همه ابعاد صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و ... را رعایت کند اما برای ما وضعیت فرهنگی اولویت بیشتری دارد.

وی تأکید کرد: برای بهبود وضعیت فرهنگی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر باید به سمت هم‌افزایی ظرفیت صداوسیما و سایر رسانه‌های تاثیرگذار به‌عنوان حلقه‌های زنجیره تولید و انتشار محتوای سالم و موثر حرکت کنیم.

رئیس ساترا افزود: ما از تولیدکنندگان صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی که بخواهند محتوای سالم تولید کنند حمایت و حتی تبلیغ می‌کنیم و در عین حال حافظ و مدافع حقوق معنوی مردم خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد محتوای آسیب‌رسان تولید و منتشر شود.

مقیسه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: قانونمند کردن زیست‌بوم تولید محتوا در فضای مجازی به معنای محدود کردن آن نیست بلکه راه‌گشای ارائه حمایت‌ها، تسهیلات و عرضه محتوای رسانه‌ای دولتی به بخش خصوصی است و البته زمینه‌ساز رشد پایدار برای همه فعالان رسانه در یک رقابت سالم است.

مدیران رسانه‌های فراگیر استان اصفهان در ادامه این جلسه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود برای همکاری با صدا و سیما و سایر دستگاه‌های دولتی برای رفع چالش‌ها و مسائل خود پرداختند.
https://cinemaideal.ir/vdca.wnek49n0o5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما