۰
plusresetminus
افشای راز توقیف یک فیلم کمدی بعد از 17 سال؛

«توفیق اجباری»به خاطر «روز سوم» توقیف شد

محمدحسین لطفی برای اولین‌بار از توقیف فیلم «توفیق اجباری» در دهه هشتاد صحبت به میان آورده و گفته علت توفیق فیلم این بوده که همزمان با فیلم «روز سوم» به کارگردانی او روی پرده رفته است.
«توفیق اجباری»به خاطر «روز سوم» توقیف شد

محمدحسین لطفی برای اولین‌بار از توقیف فیلم «توفیق اجباری» در دهه هشتاد صحبت به میان آورده و گفته علت توفیق فیلم این بوده که همزمان با فیلم «روز سوم» به کارگردانی او روی پرده رفته است.


به گزارش سینماایده آل؛ محمدحسین لطیفی، کارگردان فیلم «غریب»، در گفتگو با مهر گفت: «توفیق اجباری» من در آن سال توقیف هم شد! فکر می‌کنید دلیلش چه بود؟ می‌گفتند: لطیفی برای تو بد و زشت است که بعد از جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم برای «روز سوم» در جشنواره فجر، بیایی «توفیق اجباری» بسازی!

او تعریف کرده: به صراحت گفتم این دو فیلم مربوط به دو ژانر متفاوت است و من هم یک سینماگر حرفه‌ای هستم. اگر هر کدام از این فیلم‌ها را شبیه دیگری بسازم، کارم را غلط انجام داده‌ام. من در همان فیلم طنز «توفیق اجباری» هم حرف‌هایم درباره روابط خانوادگی را مطرح کردم. پای آن فیلم محکم ایستادیم و بالاخره آن را از توقیف درآوردیم. خاطرم هست زنده‌یاد سید کمال طباطبایی که تهیه‌کننده فیلم بود جایی گفته بود خودم را جلوی ارشاد آتش می‌زنم تا پروانه نمایش فیلم را بدهید!

فیلم «توفیق اجباری» در اکران سال 1386 با فروش 1 میلیارد و 900 میلیون تومان دومین فیلم پرفروش سال شد.

لطیفی آمار جالبی از فروش دو فیلم «توفیق اجباری» و «روز سوم» ارائه کرده و گفت: آن سال «توفیق اجباری» 2 میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان آن زمان با دلار هزار تومان فروخت که در مقیاس فروش امروز سینماها چیزی در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان می‌شود. در همان سال «روز سوم» فقط ۴۲۰ میلیون تومان فروخت، یعنی دو میلیارد تومان پایین‌تر و در رتبه دهم جدول فروش آن سال هم قرار گرفت. اما امروز که من و شما صحبت می‌کنیم از هر کدام از مردم ایران سوال کنید، فیلم «روز سوم» را به یاد دارند. گویی همه آن را دیده‌اند در حالی که وقتی سراغ «توفیق اجباری» را می‌گیرم، عده‌ای می‌گویند آن را ندیده‌اند! یک کارگردان فیلم می‌سازد تا دیده شود.

وی افزود: طبیعتاً انتظار ندارم که «غریب» اندازه «فسیل» فروش داشته باشد. به فروش آن فیلم هم حسادت نمی‌کنم کما اینکه به‌راحتی می‌توانم یک فیلم طنز پرفروش بسازم. می‌دانید من همین امروز چقدر پیشنهاد ساخت فیلم کمدی دارم‌؟ باور کنید پشت‌سر هم فیلمنامه کمدی به من پیشنهاد می‌شود اما می‌گویم از من گذشته است و دیگر حوصله ساخت فیلم طنز ندارم.

فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطفی براساس فیملنامه حامد عنقا با بازی بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی، پردیس پورعابدینی، حسام محمودی و … درباره زندگی شهید محمد بروجردی است. این فیلم اواخر اسفند اکران شده و درحال حاضر حدود 10 میلیارد فروش کرده است.  https://cinemaideal.ir/vdcf.mdmiw6djjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما