۰
plusresetminus
با حضور پریناز ایزدیار، احمد مهرانفر، محسن تنابنده و نیکی کریمی؛

درخشش ستاره های سینما همزمان با عید فطر

از امروز چهار فیلم «سه کام حبس»، «دسته دختران»، «آهنگ دو نفره» و «بابا سیبیلو» به مناسبت عید فطر، به چرخه اکران اضافه می‌شوند و رقابت آثار اکران عید فطر آغاز می‌شود.
درخشش ستاره های سینما همزمان با عید فطر

از امروز چهار فیلم «سه کام حبس»، «دسته دختران»، «آهنگ دو نفره» و «بابا سیبیلو» به مناسبت عید فطر، به چرخه اکران اضافه می‌شوند و رقابت آثار اکران عید فطر آغاز می‌شود.


خراسان نوشت: از امروز چهار فیلم «سه کام حبس» ساخته سامان سالور، «دسته دختران» اثر منیر قیدی، «آهنگ دو نفره» اولین فیلم آرزو ارزانش و «بابا سیبیلو» کاری از ادوین خاچیکیان به مناسبت عید فطر، به چرخه اکران اضافه می‌شوند و رقابت آثار اکران عید فطر آغاز می‌شود.

از میان فیلم‌هایی که به مناسبت نوروز به نمایش درآمدند، «فسیل» با اختلاف زیاد از دیگر رقبای خود صدرنشین گیشه است و حالا باید منتظر ماند و دید کدام یک از فیلم‌های اکران عید فطر، به فروش بالایی دست پیدا خواهند کرد. از میان این چهار فیلم جدید، کدام اثر شانس بیشتری برای فروش خوب دارد و هرکدام از این فیلم‌ها چه حال و هوایی دارند؟

آهنگ دو نفره
اولین ساخته آرزو ارزانش با نام «آهنگ دو نفره» سال 99 جلوی دوربین رفت و فضایی کمدی و عاشقانه دارد. قصه این فیلم با محوریت دو جوان روایت می‌شود که یکی از آن‌ها خواننده ثروتمندی است. فرزاد فرزین خواننده پاپ و احمد مهرانفر بازیگران اصلی «آهنگ دو نفره» هستند.

فرزین که پیش از این هم در سینما و نمایش خانگی تجربه بازیگری داشته، در این فیلم نقشی مشابه شخصیت واقعی خودش را بازی کرده و در نقش یک خواننده ظاهر شده است. با توجه به ژانر کمدی فیلم و محوریت موسیقی در آن، احتمالا «آهنگ دو نفره» فضایی شاد و موزیکال خواهد داشت. جالب این که احمد مهرانفر در این فیلم، خوانندگی را تجربه کرده و قطعه‌ای را همراه فرزاد فرزین خوانده است.

با توجه به ژانر کمدی و فضای فیلم، «آهنگ دو نفره» می‌تواند فروش خوبی در گیشه داشته باشد. امیرحسین رستمی و بهاره کیان‌افشار از دیگر بازیگران فیلم هستند و هادی کاظمی که اکنون کمدی پرفروش «فسیل» را روی پرده دارد، در این فیلم نیز ایفای نقش کرده است.

بابا سیبیلو
پس از فیلم «بچه‌های طوفان» که نوروز امسال به نمایش درآمد، «بابا سیبیلو» دومین فیلم سینمای کودک است که در سال 1401 اکران می‌شود. این فیلم که اولین ساخته ادوین خاچیکیان (فرزند زنده‌یاد ساموئل خاچیکیان کارگردان فیلم «عقاب‌ها») به شمار می‌آید، سال 99 در دوران شیوع کرونا تولید شد و حالا فرصت نمایش پیدا کرده است.

این فیلم مانند اکثر آثار سینمای کودک، فضایی شاد و خانوادگی دارد و تعدادی از بازیگران ژانر کمدی مانند رضا شفیعی‌جم، یوسف صیادی و امیر نوری در آن حضور دارند. علاوه بر این چهره‌ها، امیرحسین صدیق، بهاره رهنما و رز رضوی نیز در «بابا سیبیلو» بازی کرده‌اند.

«بچه‌های طوفان»فضای شادی ندارد و مخاطب اصلی آن رده سنی نوجوان است.این فیلم با فروش 29 میلیون تومانی و حدود 700 مخاطب،اکران موفقی را پشت سر نگذاشته است، اما «بابا سیبیلو» شانس بیشتری برای فروش دارد.

دسته دختران
یکی از فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر که در صف اکران مانده بود، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی است که از امروز به نمایش درمی‌آید. قصه این فیلم نیز مانند ساخته قبلی قیدی یعنی «ویلایی‌ها»، با تمرکز بر نقش و تاثیر زنان در دوران دفاع مقدس روایت می‌شود، اما «دسته دختران» نتوانست موفقیت اولین فیلم منیر قیدی را تکرار کند.

«دسته دختران»در اوایل جنگ و در خرمشهر می‌گذرد.یک گروه متشکل از چهار زن با ویژگی‌های شخصیتی و افکار مختلف، مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند. برخلاف «ویلایی‌ها» که قصه خود را جایی دور از جبهه‌های جنگ روایت می‌کرد، «دسته دختران» درست در میانه جنگ می‌گذرد و فضایی مشابه «تنگه ابوقریب» دارد. هرچند که صحنه‌های جنگی فیلم خوب و باورپذیر از آب درآمده است، اما درام و قصه فیلم ضعف‌های جدی دارد. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی و هدی زین‌العابدین بازیگران اصلی فیلم هستند.

نیکی کریمی پس از سال‌ها دوری از سینمای دفاع مقدس در «دسته دختران» بازی کرد. البته قرار بود نقش او را لیلا حاتمی ایفا کند که با انصراف این بازیگر، کریمی جایگزین شد. حضور این ستاره و چهره‌هایی مانند پانته‌آ پناهی‌ها و هدی زین‌العابدین که این روزها با سریال «رهایم کن» مورد توجه است، می‌تواند مخاطبان را به سینما بکشاند.

سه کام حبس
فیلم «سه کام حبس» ساخته سامان سالور، اولین ‌بار در سی‌ و هشتمین جشنواره فجر رونمایی شد و حالا تقریبا پس از گذشت سه سال، رنگ پرده را می‌بیند. این فیلم قصه یک زوج با بازی پریناز ایزدیار و محسن تنابنده را روایت می‌کند که طی یک اتفاق، زندگی‌شان زیر و رو می‌شود.

«سه کام حبس» فضای کاملا متفاوتی با سه فیلم دیگر اکران عید فطر دارد و به مسئله اعتیاد می‌پردازد. قصه تلخ فیلم ممکن است برای عده‌ای از تماشاگران خوشایند نباشد، اما روایت پرماجرای آن می‌تواند مخاطب را راضی کند. همچنین حضور ستاره‌های پرطرفداری مانند پریناز ایزدیار و محسن تنابنده شانس فیلم برای جلب توجه مخاطبان و فروش نسبتا خوب را بالا می‌برد. به ویژه این که پریناز ایزدیار هم اکنون با فیلم محبوب کارنامه‌اش «ملاقات خصوصی» روی پرده حضور دارد، تنابنده نیز با «جنگ جهانی سوم» که یکی از بهترین بازی‌های خود را در آن به نمایش گذاشته و همچنین با سریال «رهایم کن» در مرکز توجهات است، بنابراین حضور این دو بازیگر می‌تواند بخشی از گیشه فیلم را تضمین کند.

ایزدیار برای بازی در «سه کام حبس» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و سمیرا حسن‌پور نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. متین ستوده نیز دیگر چهره‌ای است که در این فیلم بازی کرده است. https://cinemaideal.ir/vdca.onek49ney5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما