۰
plusresetminus
«ابلق»: یک ملودرام تماشاگرپسند
پس از گذشت یک سال و نیم از همه گیری ویروس کرونا در جهان و تعطیلی و نیمه تعطیل شدن سینماهای کشور در این مدت، سرانجام خبرهای خوبی بابت بازگشایی کامل سینماها در آبان ماه به گوش می رسد. فیلم های جذاب و تماشاگرپسندی در صف طولانی اکران قرار دارند که بخش مهمی از آنها در دوره های سی و هشتم و سی و نهم جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده و سیمرغ های زیادی را به دست آورده اند؛ حال به بهانه اکران آینده تعدادی از این آثار در چند شب متوالی نگاهی کوتاه به تعدادی از آنها می اندازیم. شب اول؛ ابلق!

♦️«ابلق»
آخرین ساخته سینمایی نرگس آبیار را می توان در رده ملودرام های قصه گو قرار دارد که به خوبی قصه اش را روایت کرده و در این مسیر، تماشاگران را با خود همراه می سازد.

فیلم در فضای پرتنش مشاجره علی و راحله به عنوان شخصیت های محوری آغاز شده و با تاکید روی فرزند آنها که زبانش بند آمده به پایان می رسد. در سکانس های بعدی به مرور با بقیه شخصیت ها همچون: جلال، شهلا، رحیم و مادر خانواده آشنا می شویم که هر یک داستانکی را با خود دارند. از حاملگی شهلا که در ۳۵ سالگی با جلال ازدواج کرده تا رحیم که حکم بزرگتر آنها را داشته و همیشه رفتاری مصلحت آمیز دارد.

آبیار نقطه عطف نخست فیلمنامه اش را در دقیقه چهل قرار داده که با توجه به کم حوصله بودن تماشاگر امروزی، اندکی دیر به نظر می رسد. نویسندگان فیلمنامه در پرداخت شخصیت ها تا حدود زیادی موفق عمل کرده و بیش از همه روی قهرمانش راحله تمرکز کرده اند. حاصل کار هم موفق از آب درآمده و تماشاگر راحله را به عنوان قهرمان پذیرفته و با او همذات پنداری می کند.
.
در عین حال «ابلق» از غنای تکنیکی خوبی برخوردار بوده و از ریتم مناسبی سود می برد که بخش مهمی از آن به نوع دکوپاژ آبیار باز می‌گردد. «الناز شاکردوست» انتخاب دقیق و خوبی برای ایفای نقش راحله بوده که به خوبی به لایه های زیرین نقش نفوذ کرده و در طرف دیگر، «هوتن شکیبا» نیز در نقش علی به سمت یک بازی کاملا بیرونی رفته و آن را به یک تیپ-شخصیت جذاب تبدیل کرده است.
.
در آخر اینکه در انتظار اکران «ابلق» هستیم که با توجه به قصه گو بودن و تیم بازیگرانش می تواند در اکران کاملا موفق عمل کند.
  https://cinemaideal.ir/vdcd.50f2yt0xxa26y.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما