۰
plusresetminus
سینمای ایران با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی خود و افزایش بی رویه هزینه تولید که ارزان ترین فیلم ها را به رقمی بیست میلیارد تومانی رسانده، راه های اندکی برای تامین هزینه های خود دارد. یکی از مهمترین آنها که این روزها بحث های زیادی به راه انداخته و مخالفان و موافقان پروپاقرصی هم دارد، اکران آنلاین از طریق پلتفرم ها است.
اکران آنلاین، فیلیمو و کمک به اقتصاد نحیف سینمای ایران

سینمای ایران با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی خود و افزایش بی رویه هزینه تولید که ارزان ترین فیلم ها را به رقمی بیست میلیارد تومانی رسانده، راه های اندکی برای تامین هزینه های خود دارد. یکی از مهمترین آنها که این روزها بحث های زیادی به راه انداخته و مخالفان و موافقان پروپاقرصی هم دارد، اکران آنلاین از طریق پلتفرم ها است.

اکران آنلاین که تاریخچه آن به شش سال پیش و زمان همه گیری کرونا برمی گردد، به مرور جایگاه خود را در پلتفرم ها پیدا کرده و به یک بازوی قوی برای سینمای ایران تبدیل شده است. پلتفرم فیلیمو شاخص ترین پلتفرم در این باب به حساب می آید که عموما پرفروش ترین فیلم های اکران هر سال را به مخاطبان خویش عرضه می کند. بخش مهمی از آثار یاد شده، در ژانر کمدی قرار داشته و بعضا هم در رده آثار رکوردشکن سینمای ایران قرار دارند. 

برای نمونه می توان به «هفتاد سی» ساخته بهرام افشاری، «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان و «دایناسور» ساخته مسعود اطیابی اشاره کرد که هر سه آنها با استقبال گرم مخاطبان خود به هنگام اکران عمومی مواجه شده اند. آثار یاد شده، تماشاگران زیادی را در اکران آنلاین به سمت خود کشانده و به سوددهی این فیلم ها کمک شایانی کردند.

فیلیمو در کنار اکران آنلاین کمدی های پرفروش به دیگر ژانرها نیز بی توجه نبوده و آنها را در سبد آنلاین خود قرار داده است. به ویژه از ابتدای سال جاری تا نیمه تابستان که مخاطب فیلیمو با حجم متنوعی از فیلم های ایرانی روبرو شده است؛ از «لاله» و «روایت ناتمام سیما» تا «فصل ماهی سفید» و «کوچه ژاپنی ها».

به این ترتیب، بخش مهمی از فیلم های اکران شده که به دلایل مختلف در گیشه شکست خورده اند، به واسطه اکران آنلاین توانایی جذب مخاطبان بالقوه خویش را پیدا می کنند. در عین حال، بخش مهمی از هزینه های نه چندان بالای خود را در اکران آنلاین تامین می کنند. پس نگرانی و دلواپسی سینماداران که این روزها از تریبون های مختلف به کرات شنیده می شود، پایه و اساس درستی نداشته و پلتفرم هایی همچون فیلیمو نه تنها به اقتصاد نحیف سینمای ایران لطمه نمی زنند بلکه به نفع آن نیز عمل می کنند.

سپیده خان محمدپور https://cinemaideal.ir/vdcb.fbsurhb88iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین