۰
plusresetminus
خداحافظی باشکوه با بلموندو در پاریس؛

فرانسه به ستاره «موج نو» ادای احترام کرد

فایل ویدیو
محوطه بنای تاریخی «انولید» در پاریس عصر روز جمعه محل برپایی مراسم بزرگداشت و ادای احترام ملی به ژان پل بلموندو از بازیگران برجسته سینمای فرانسه و جهان بود.


بلموندو که با سینمای موج نو فرانسه به جهان معرفی شد و سپس با درخشش در نقش‌های متفاوت به چهره‌ای بین‌المللی برای علاقمندان به هنر هفتم تبدیل شد روز دوشنبه گذشته ششم سپتامبر در سن ۸۸ سالگی رخت از این جهان بست.

این مراسم به پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای ادای احترام ملی به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران سینمای فرانسه و جهان برپا شد و در آن علاوه بر خانواده وی بسیاری از چهره‌های هنری و فرهنگی حضور داشتند.

امانوئل ماکرون در این مراسم طی سخنانی ژان پل بلموندو را به دلیل تعدد نقش‌های درخشانی که از خود به یادگار گذاشته «مرد هزار چهره» توصیف کرد و همچنین در ستایش از شخصیت و کارنامه هنریِ این بازیگر نامدار سینمای فرانسه و جهان از او به عنوان «چهره سیِ باشکوه»، دوره سی ساله پر رونق و همراه با شکوفایی اقتصادی و فرهنگی در فرانسه پس از جنگ دوم جهانی یاد کرد.

پخش موسیقی متن فیلم حرفه‌ای اثر انیو موریکونه که ژان پل بلموندو در آن ایفای نقش کرده بود و تشویق‌های مکرر حاضران برای ادای احترام به وی حس و حال ویژه‌ای به این مراسم بخشیده بود. https://cinemaideal.ir/vdcd.s0f2yt0f5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما