۰
plusresetminus
فرمان‌آرا: ترجیح میدهم اول فیلم سینمایی ام را بسازم
بهمن فرمان آرا تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان مهمان برنامه «پرانتز باز» بود و توضیحاتی را درباره‌ی فعالیت‌های جدیدش و همچنین مفهوم اخلاق در سینمای ایران بیان کرد.

در ابتدای گفتگو فرمان‌آرا درباره‌ برگزاری کلاس و دوره‌ای که دارد گفت: قسمت فرهنگی یونسکو، یک پلتفرم برای کارهای فرهنگی دارد که در همه جای دنیا پخش می‌شود، بنابراین هر کسی، حتی کسانی که در خارج از ایران هستند هم می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کند. قرار است که من چهار شب پشت سر هم، راجع به قسمت‌های مختلف سینما صحبت کنم که موضوعات مختلفی را در برمی‌گیرد و درباره‌ فیلمنامه، تدوین، کارگردانی، چطور کار کردن با هنرپیشه‌ها و همچنین نشان دادن بخشی از فیلم‌ها را شامل می‌شود.

این کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که آیا مقدمات سریال سازی او برای شبکه نمایش خانگی فراهم شده یا آن را به زمان بهتری موکول کرده، گفت: ما اگر بخواهیم منتظر زمان بهتر باشیم که خیلی باید صبر کنیم! اما من پنج ماه با یکی از پلتفرم‌ها وقت صرف کردم ولی مثل اینکه قرار بوده که آن سریال را من نسازم؛ به هر جهت من اصلا دنبالش را هم نگرفتم، برای اینکه عمر کوتاه است و من وقت برای پیگیری این مسائل ندارم. در حال حاضر می‌خواهم یک فیلم بسازم و بعد از این فیلم اگر شرایط درست بود من آن مجموعه‌ی نمایش خانگی را هم می‌سازم.
.
بهمن فرمان آرا در مورد مفهوم اخلاق در سینمای ایران که در حال حاضر خیلی اوقات دچار سانسور می‌شود هم گفت: هر کسی زمانی که فیلم می‌سازد برای مخاطبی که انتخاب کرده دارد آن فیلم را می‌سازد، در واقع همینطوری و بدون هدف نمی‌سازد تا بعد ببیند که آیا مخاطبی پیدا می‌کند یا خیر. چرا که بعد از اینکه فیلم ساخته شد مساله‌ پخش در میان است که مافیای پخش چه زمانی چه فیلمی را اکران می‌کنند و غیره که این‌ها همه مسائلی است که ما باید در طول زمانی که می‌خواهیم فیلم‌ مان به دست، چشم و گوش مخاطب برسد با آن بجنگیم. من فکر می‌کنم که صداقت همیشه در مورد زندگی، کار کردن و همه‌ی این‌ها مهم‌ترین مساله است. من در حال حاضر پنجاه و چهار سال است که با همسر و سه فرزندم زندگی می‌کنم و فکر می‌کنم همانطور که خانمم با اخلاق بوده، من هم سعی کردم که با اخلاق باشم اما برای کسی موعظه نمی‌کنم و برای کسی تصمیم نمی‌گیرم.
.
برنامه «پرانتز باز» شامگاه جمعه اول مرداد ماه با اجرای نیما رییسی و سردبیری و تهیه‌کنندگی مارال دوستی، به رابطه‌ فرهنگ و اخلاق با سانسور در آثار تصویری پرداخت.
.
  https://cinemaideal.ir/vdcd250n6yt0o.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما