۰
plusresetminus
جواد عزتی، نقش های متفاوت موفق و دیگ خروشان حسادت!
یکی از شاخصه های ماندگاری در بازیگران، ایفای نقش های متفاوت و متنوع طی سالیان متمادی است. متر و معیاری که با آن می توان عیار کار بازیگران سینمای جهان را سنجیده و به ماندگاری بخش اندکی از آنها شهادت داد. 

اتفاقی که به ندرت در سینمای ایران که همه چیزش براساس کلیشه ها شکل گرفته، رخ داده و تهیه کنندگان محافظه کارش نیز از بازیگر تنها تکرار نقش آفرینی های موفقشان را می خواهند و بس!. 

از طرف دیگر خود بازیگرها هم به مرور جسارت ایفای نقش های متفاوت را از دست داده و به تکرار نقش های موفق خود بسنده می کنند.

در تمامی چهار دهه گذشته به ندرت به بازیگرانی از این جنس بر می‌خوریم که توان ایفای نقش های متفاوت در ژانرهای گوناگون را داشته و در عین حال مخاطب هم پذیرای این نقش آفرینی های متفاوت باشد.

«جواد عزتی» از این بابت یکی از بهترین ها است که این روزها بابت حضورش در سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شخصیتی چند لایه و به شدت جذاب که در کتاب تحسین شده «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی زاد به خوبی پرورده شده و در فیلمنامه هم نقاط برجسته آن کاملا حفظ شده است. 

مالکی یا به عبارت بهتر مالک، از آن دسته شخصیت هایی است که به خاکستری شهرت داشته و برای پیشبرد داستان گزینه ای فوق العاده به حساب می آیند. عقده های تلنبار شده از گذشته را می توان مهمترین و برجسته ترین زخم درونی مالک به حساب آورد که به مرور او را وارد یک بازی هولناک کرده و تا قعر جهنم پیش می برد. 

عزتی این تغییر را با ظرافت بازی کرده و ریزه کاری هایی را در فرم بازی اش که شاید در نگاه اول تفاوت چندانی هم با نقش آفرینی های پیشینش نداشته باشد، اعمال کرده است. توجه رسانه ها به زخم کاری که گاه نقدهای ستایش آمیز غلو شده ای هم در بینشان به چشم می خورد، اتفاقات حاشیه ای زیادی را رقم زده است. 

بخشی از این حواشی نیز به سمت جواد عزتی سرازیر شده و نقدهای غیرمنصفانه ای را رقم زده است. آن هم از سوی آدم های گاه شناخته شده ای که هدفشان نه زخم کاری و نه جواد عزتی بلکه پلتفرم های نمایش آنلاین و سازوکار آن است. در طرف دیگر، بخشی از همکاران خود عزتی قرار دارند که توجه عموم مخاطبان به این بازیگر، دیگ حسدشان را شعله ور کرده است!

شکلی از آماتوریسم که نشان می دهد طیفی از بازیگران سینمای ایران همچنان درگیر گذشته خود بوده و تحمل دیدن بهتر و بالاتر از خود را ندارند!

با همه اینها، آنچه که در نهایت در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند هیچ‌ یک از این دو گروه نیستند، بلکه نقش آفرینی های متفاوت بازیگرانی از جنس جواد عزتی است که برای کار و مخاطب خود ارزش و احترام قائل شده و نردبان ترقی را پله پله طی می کنند. https://cinemaideal.ir/vdcicwav2t1ar.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما