۰
plusresetminus
«دورهمی» یادآور خاطره «مسابقه هفته»؛

مهران مدیری در نقش جدی منوچهر نوذری!

مهران مدیری در نقش جدی منوچهر نوذری!
خراسان نوشت: جمعه شب اولین قسمت مسابقه «دورهمی» از شبکه نسیم روی آنتن رفت و از این پس مهران مدیری، هر هفته جمعه تا دوشنبه این مسابقه را روی آنتن خواهد داشت. او پس از اجرای چهار سری برنامه گفت‌وگو محور «دورهمی» با مسابقه‌ای که نام این برنامه را دارد، به آنتن بازگشته است. با توجه به حضور مهران مدیری در مسابقه و ساختار متفاوتی که دارد، به نظر می‌رسد شبکه نسیم بتواند تابستان پرمخاطبی را پشت سر بگذارد. در قسمت اول مسابقه «دورهمی» چه گذشت و اجرای مهران مدیری چه کیفیتی داشت؟
.
♦️همه کپی‌های تلویزیون
مسابقه «دورهمی» هم مانند تعداد زیادی از برنامه‌ها و مسابقاتی که در تلویزیون پخش شده، یک نمونه خارجی دارد و در واقع نسخه ایرانی مسابقه Mental Samurai است. مهران مدیری همان ابتدای قسمت نخست فصل تازه، درباره این موضوع صحبت کرد و با اشاره به موارد مشابه گفت این مسابقه هم کپی است و تاکید کرد جزء به جزء آن کپی شده است. مدیری در ادامه توضیح داد سعی کرده‌اند مسابقه یک کپی درجه یک و باکیفیت باشد. بنابراین فصل جدید «دورهمی» نیز به مجموعه مسابقه‌های اطلاعات عمومی مانند «سیم آخر»، «برنده باش» و «پنج ستاره» پیوست که نسخه‌های ایرانی مسابقه‌های خارجی بوده‌اند، با احتساب «عصر جدید»، «زوجی‌نو»، «کودک شو»، «اعجوبه‌ها» و فصول اول همین «دورهمی» که از نمونه‌های خارجی الگوبرداری کرده بودند، مشخص می‌شود عملاً اغلب برنامه‌های پربیننده تلویزیون در سال‌های اخیر، کپی‌برداری بوده‌اند.
.
♦️رقابت بر سر ۵۰۰ میلیون جایزه
برگردیم به «دورهمی». مسابقه اطلاعات عمومی، دو مرحله دارد و شرکت‌کنندگان برای کسب جایزه ۵۰۰ میلیون تومانی مسابقه با یکدیگر رقابت می‌کنند. در مرحله اول مهران مدیری برای هشت شرکت‌کننده سوالاتی در زمینه‌های مختلف مطرح می کند و شرکت‌کنندگان امتیاز کسب می‌کنند. در این مرحله شش نفر که بیشترین امتیاز را دریافت کرده باشند، به مرحله دوم که نامش «روبات» است، راه پیدا می‌کنند و در این مرحله فردی که بیشترین امتیاز را دارد، برای رقابت با دیگر برنده‌های مسابقه به مرحله بالاتر می‌رود. جذابیت اصلی مسابقه مربوط به مرحله «روبات» است اما به طور کلی هیجان مسابقه برای مخاطبان چندان بالا نیست.
  https://cinemaideal.ir/vdcjf8eazuqea.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما