۰
plusresetminus
جواد عزتی در نشست فیلم خود «تمساح خونی» بیان کرد فیلمسازی اش متاثر از تجربه هایی است که در زندگی داشته است.
فیلمسازی‌ام متاثر از خودم است/اجازه شوخی ناهنجار نداشتیم
جواد عزتی در نشست فیلم خود «تمساح خونی» بیان کرد فیلمسازی اش متاثر از تجربه هایی است که در زندگی داشته است.

به گزارش سینماایده آل؛ نشست فیلم «تمساح خونی» با آیین تقدیر از زنده یاد فریماه فرجامی بازیگر سینمای ایران آغاز شد که فرزند برادر فریماه فرجامی به نیابت از خانواده این هنرمند در مراسم حضور داشت.

در ابتدای نشست جواد عزتی درباره ساخت کمدی خود بیان کرد: می خواستم یک فیلم تماشاگر پسند بسازم و حتماً بخش سینما بودن آن مهم بود و اینکه وقتی فیلم را ببینم مشخص باشد پلان ها برای سینمایی است یا یک سریال.

وی اضافه کرد: من دوست داشتم فیلم را برای این بسازم که در هر بخش پیشنهادی برای سینما باشد. شاید اولین بار بود فیلم را کامل در سینما دیدم. فیلم پیشنهادهایی در فیلمبرداری طراحی صحنه و … داشت و حتماً باید پیشنهادهایی برای سینمای ایران می داشتیم و اگر نبوده است من قصور کردم.

الناز حبیبی بازیگر درباره همکاری با عزتی به عنوان کارگردان عنوان کرد: من قبلاً با عزتی همکاری داشته ام و همیشه گفته ام که نود درصد از حواسش به پارتنرش بوده است. او در کارگردانی هم فرای ذهن بود.

عباس جمشیدی فر نیز درباره بازی در فیلم بیان کرد: من تجربه کارگردانی عزتی را داشته ام. این تجربه را سال ۷۹ در تئاتر فجر داشته ام که اولین کارم و عزتی کارگردانش بود. آن سال هم جایزه اول بازیگری را گرفتم. این فیلم هم اولین سینمایی بود که جواد کارگردانی می کرد و خوشحالم که به من اعتماد کرد.

وی درباره نگاه کارگردان در کمدی عنوان کرد: عزتی خیلی شریف به کمدی فکر می کند و خیلی معتقد به چنین کمدی ای است. در اکثر کارها هم اجازه نمی داده است که من بازیگر شوخی ای کنم که شاید خوب نباشد. سلیقه و نگاه او هم کاملاً قابل احترام است.

شبنم قربانی بازیگر دیگر این فیلم بیان کرد: شانس بزرگی بود که نصیب من شد. کمدی دوست دارم و از این حیث خوشحالم که در این فیلم بودم.

بهزاد خلج دیگر بازیگر فیلم در سخنانی گفت: دغدغه اولم برای بازی در فیلم مشق کردن در کنار جواد عزتی بود. اعتقاد دارم کار طنز بازی کردن خیلی سخت است اما نگرانی نداشتم و می دانستم عزتی کاملاً هدایت می کند.

عزتی درباره دلایل ساخت یک کمدی عنوان کرد: ذات سینمای ایران را خیلی دلی دوست دارم و حیف است که این سینمای باشکوه توی سرش بخورد و دایم بگوییم این سینمای عقب مانده و کشکی است. دوست داشتم این سینما را با کمدی کوچکی هم شده گرم کنم. اینکه بخواهم کاری کنم که بگویم متفاوت است نه این نبود. دیدگاه خودم را ساخته ام و ذات سینما هم همین است که هرکسی دیدگاه خود را می سازد.

وی درباره نام فیلم توضیح داد: اصطلاح «تمساح خونی» یک اصططلاح است درباره آدم هایی که با جیب خالی ریسک های بزرگ می کند. اگر هم در فیلم فحاشی بوده است عذرخواهی می کنم من ندیدم.

پدرام افشار نویسنده فیلم درباره پایبندی به سینمای ژانر گفت: حضورم را در این پروژه مدیون اعتماد عزتی و حجازی تهیه کننده هستم. درباره وفاداری به ژانر می توانم بگویم این کار تلفیقی از کمدی و اکشن است و حتی رگه هایی از کمدی سیاه و کمدی بزن و بکوب دارد که شاید کمتر از ۱۰ دقیقه بود. عزتی ایده های موقعیت اکشن را داشت در هنگام کار هم بازنویسی هایی داشتیم و با حضور عزتی فیلمنامه صد در صد ارتقا داشت. امروز که فیلم را می دیدم به نظرم آمد که کار یک فیلم اولی نیست.

عزتی درباره شروع کارش با کمدی گفت: شاید یک سال قبل از اینکه این فیلم را بسازم فیلمنامه دیگری تصمیم داشتم جلوی دوربین ببرم که ژانرش هم این نبود.

وی درباره ضعف در یک سوم پایانی فیلم بیان کرد: هرکسی دوست دارد تا دقیقه نود کاری روی اثری که دارد انجام دهد. من هم اگر بگویم دست نمی زنم دروغ گفته ام. درباره یک سوم پایانی باید بگویم، نمی خواستم احساس جمع کردن فیلمنامه دست بدهد و اگر این حس هست باید یک بار دیگر کار را ببینم.

عزتی توضیح داد: ما ابتدا فیلمنامه را غیرخطی نوشتیم ولی بعداً که تصمیم گرفتیم فیلم را کلید بزنیم خطی جلو رفتیم. طی فیلم هر شب بحث می کردیم و سکانس ها را کم و اضافه می کردیم تا فیلمنامه غیرخطی را تغییر دهیم. من استوری بورد هم داشتم و ما اینگونه پیش بردیم.

مسعود سخاوت دوست آهنگساز نیز بیان کرد: عزتی روی جهان صوتی فیلم مسلط بود و فکر نمی کردم با کارگردانی فیلم اولی رو به رو باشم. هر ۲ رویکرد موسیقی کمدی یعنی هم شخصیت و هم موقعیت را داشتیم. در این سالن امکان شنیدن موسیقی خوب وجود نداشت. راک، جز و بلوز موسیقی هایی بود که سراغشان رفتیم.

آرتا ماهان طراح لباس فیلم نیز در سخنانی یادآور شد: نگاه نسبت به لباس در کمدی نسبت به دیگر ژانرها متفاوت است.

عزتی درباره چالش کارگردانی و بازیگری همزمان به شوخی بیان کرد این چالش وحشتناک بود.

این کارگردان درباره حضور سعید آقاخانی گفت: من اولین بار که جلوی دوربین سریال رفتم سال ۷۹ بود که برای سعید آقاخانی بود. عباس جمشیدی فر هم همینطور اولین بار بازی جلوی دوربین او را تجربه کرد. یکی از دوستان نصیحتی کرد که فکر می کنم درست است و گفت حتماً دوستانت را برای فیلم اولت دور خودت جمع کن.

وی درباره دغدغه فیلم اظهار کرد: اتفاقاً دغدغه همه ما صعود به یک قله در یک شب است و محیط اجتماعی به ما این باور را داده است که همه ما یک شبه باید بپریم. اتفاقاً خیلی این دغدغه حاکم است که یک شبه همه کارها را انجام دهیم، پولدار شویم و به قله دانش یا عرفان برسیم.

عزتی درباره اینکه از چه کارگردانی تاثیر گرفته است، یادآور شد: تلاشم متاثر از جواد عزتی بوده است چون تجربه هایی داشتم که از آنها یاد گرفتم و محصول همه کارگردانانی است که آثارشان را دیدیم یا تجربه کرده ایم.

وی درباره اینکه فکر می کند جایزه کارگردانی بگیرد، گفت: خیر امیدوار نیستم.

کامران حجازی نیز در پایان گفت: بابک کریمی تک تک لوکیشن های فیلم را ساخت و اجرا کرد. https://cinemaideal.ir/vdci.ya5ct1ar5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما