۰
plusresetminus
سامان حسین‌پور، موفق به کسب جایزه هزار دلاری پیچینگ انجمن تصویر متحرک آمریکا در آکادمی فیلم آسیا شد.
جایزه هزار دلاری مسابقه پیچینگ به فیلم ساز کردستانی رسید
سامان حسین‌پور، موفق به کسب جایزه هزار دلاری پیچینگ انجمن تصویر متحرک آمریکا در آکادمی فیلم آسیا شد.

به گزارش سینماایده آل، سامان حسین‌پور، نویسنده و فیلم‌ساز اهل کردستان ایران که برای شرکت در آکادمی فیلم آسیا، انتخاب شده بود موفق شد پس از پایان دوره و در مراسم فارغ‌التحصیلی این رویداد در بوسان کره جنوبی، جایزه هزار دلاری پیچینگ انجمن تصویر متحرک آمریکا را برای پروژه فیلم کوتاه خود با عنوان «غزال» دریافت کند.

آکادمی فیلم آسیا، CHANEL X BIFF  برنامه‌ای آموزشی در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان است که برای کشف نسل نوظهور فیلم‌سازان آسیایی و تسریع شبکه‌های متنوع در میان استعدادهای جوان طراحی شده است. این آکادمی در سال 2005 تأسیس شد و تا کنون 383 نفر فارغ‌التحصیل از کشورهای آسیایی دارد. در سال‌های گذشته، آکادمی فیلم آسیا به‌عنوان یک برنامه آموزشی جهانی برای یادگیری عمل و فلسفه فیلم‌سازی زیر نظر کارگردانان و مدرسان مشهور جهان مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفته و فارغ‌التحصیلان آن به دلیل برتری خود در صنعت فیلم در سراسر جهان و جشنواره‌های فیلم معتبر، شناخته شده هستند. در مراسم فارغ‌التحصیلی و جشن پایان دوره این رویداد در پردیس سینمایی بوسان، جوایز انجمن تصویر متحرک آمریکا MPA نیز اهدا شد که سامان حسین‌پور، توانست جایزه هزار دلاری پیچینگ این انجمن را از آن خود کند.

سامان حسین‌پور، فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما، نویسنده و کارگردان بیش از ده فیلم کوتاه مثل دیگری، مادرزاد، چمدان، پسر و... و عضو ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) است. وی علاوه بر کسب بیش از پنجاه جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی، داور چندین جشنواره معتبر ملی و بین‌المللی فیلم نیز، بوده است.

آکادمی فیلم آسیا از 24 سپتامبر تا 13 اکتبر 2023 (2 تا 21 مهر 1402) به مدت 20 روز، هم‌زمان با جشنواره فیلم بوسان و مراسم فارغ‌التحصیلی و اهدای جوایز این رویداد نیز، 12 اکتبر (20 مهرماه) در شهر بوسان کره جنوبی برگزار گردید.
 
https://cinemaideal.ir/vdca.anyk49nw05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما