۰
plusresetminus
«آرمان‌شهر بتنی» به عنوان نماینده کره به اسکار امسال معرفی شد.
کره جنوبی هم نماینده‌اش را به اسکار ۲۰۲۴ معرفی کرد/ یک اکشن فاجعه
«آرمان‌شهر بتنی» به عنوان نماینده کره به اسکار امسال معرفی شد.
 
به گزارش سینماایده آل به نقل از ورایتی، کره جنوبی فیلم اکشن درام فاجعه‌ای «آرمان شهر بتنی» را به عنوان نماینده خود به رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و ششم فرستاد.

کره جنوبی که با «انگل» برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شد، اکنون «آرمان‌شهر بتنی» را به عنوان نماینده خود به رقابت امسال معرفی کرده است. این فیلم که دومین فیلم کارگردان ام تائه‌وا است، در سئولی رخ می‌دهد که بر اثر زلزله‌ای عظیم ویران شده است. یک ساختمان در میان این خرابه‌ها به پناهگاهی برای ساکنانش بدل می‌شود، اما آن‌ها باید کاری کنند که دیگران متوجه‌شان نشوند.

این فیلم ۹ آگوست در سینماهای کره اکران شد و در هشت روز اول اکرانش ۱۶.۲ میلیون دلار فروش کرده است.

شورای فیلم کره (KOFIC) با معرفی این فیلم به اسکار گفت؛ هدفشان از انتخاب امسال این بود که فیلمی در سطح جهانی با یک ستاره بزرگ را به این رقابت بفرستند. لی بیونگ هون که قبلا در فیلم «جی.آی جو: تلافی» و «قرمز ۲» و فیلم‌های برتر کره‌ای چون «شیطان را دیدم»، «عصر سایه‌ها» و «یک زندگی تلخ و شیرین» بازی کرده، چهره‌ای شاخص برای این هدف بود.

پیش از این تاجیکستان با «ملودی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی بهروز سبط رسول به اسکار رفته بود و جلوتر از آن سوییس به عنوان اولین کشور آغاز کننده رقابت امسال «تندر» اولین فیلم کارمن ژاکیر نویسنده و کارگردان را به آکادمی معرفی کرده بود.

تمام آثار ارسالی برای شرکت در رقابت ۲۰۲۴ باید تا ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه ۲ اکتبر به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک رسیده باشند. فیلم‌ها باید در فاصله یکم دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ اکران شده باشند. اسامی فیلم‌های راه یافته به فهرست کوتاه شامل ۱۵ فیلم ۲۱ دسامبر اعلام خواهد شد و نامزدهای نهایی در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.
 
https://cinemaideal.ir/vdci.qapct1avubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما