۰
plusresetminus
برای بخش بین‌الملل جشن ۲۰۲۴؛

کمیته انتخاب فیلم اسکار فرانسه تعیین شدند

الکساندر دسپلا، اولیویه آسایاس، پاتریک واچسبرگر برای کمیته انتخاب فیلم اسکار ۲۰۲۴ فرانسه تعیین شدند.
کمیته انتخاب فیلم اسکار فرانسه تعیین شدند
الکساندر دسپلا، اولیویه آسایاس، پاتریک واچسبرگر برای کمیته انتخاب فیلم اسکار ۲۰۲۴ فرانسه تعیین شدند.
 
به گزارش سینماایده آل به نقل از ورایتی، فرانسه کمیته انتخاب فیلم اسکار ۲۰۲۴ را با حضور چهره‌های درجه یک از سینمای این کشور تعیین کرد.

ریما عبدالمالک وزیر فرهنگ فرانسه، کمیته‌ای ۷ نفره را به پیشنهاد دومینیک بوتونات، رئیس هیات فیلم فرانسوی( CNC) منصوب کرد. در این فهرست آهنگساز الکساندر دسپلا با ۱۱ نامزدی اسکار و کسب ۲ اسکار برای «شکل آب» و «هتل بزرگ بوداپست»، پاتریک واچسبرگر مجری و تهیه کننده سابق لاینزگیت و برنده اسکار برای «کودا» و چارلز گیلیبرت تهیه کننده برنده ۲ جایزه سزار برای «موستانگ» و «ام» حضور دارند.

این کمیته همچنین شامل اولیویه آسایاس برنده جایزه بهترین کارگردانی کن برای «خریدار شخصی» است. مونیا مدور برنده سزار برای «پاپیچا»، سابین چمالی معاون اجرایی «تی‌اف وان استودیو» و تانجا مایسنر مدیر سابق بخش فروش بین‌المللی ممنتو فیلمز دیگر اعضای این کمیته هستند.

اعضای این کمیته ۲ بار جلسه‌ای با حضور بوتونانت و ژیل پلیسون رئیس سازمان تبلیغات فیلم (اونی فرانس) - هر ۲ به عنوان ناظر بدون حق رای - برگزار می‌کنند و ۱۳ سپتامبر فهرست پیش انتخاب متشکل از ۳ تا ۵ فیلم را اعلام خواهند کرد. کمیته ۲۱ سپتامبر و پیش از انتخاب نهایی، جلسه‌ای با تهیه کنندگان و عوامل فروش و در صورت لزوم توزیع کننده آمریکایی هر فیلم ملاقات خواهد کرد.

کمیته اسکار فرانسه در سال‌های اخیر ۲ بار مورد بازنگری واقع شده که آخرین بار سال ۲۰۲۲ و پس از انتقاد از انتخاب فیلم‌هایی بود که برای اولین بار در جشنواره کن اکران شده بودند، اما از بهترین شانس برای رفتن به رقابت اسکار و در نهایت کسب نامزدی برخودار نبودند.

انتخاب بحث برانگیز فیلم برنده نخل طلای ۲۰۲۱ «تیتان» ساخته جولیا دوکورنو و نادیده گرفتن درامی درباره سقط جنین با عنوان «رویداد» ساخته آدری دیوان که برنده شیر طلایی ونیز شد؛ ناامیدی‌ها را در صنعت داخلی فرانسه درباره تضاد منافع احتمالی به وجود آورد.

آخرین بار فیلم «هندوچین» ساخته رژی وارگنیه در سال ۱۹۹۳ از فرانسه موفق به کسب اسکار برای این کشور شده است.

نامزدهای هر کشور باید تا ۲ اکتبر به آکادمی علوم و هنرهای تصویری معرفی شوند. فهرست کوتاه ۱۵ نفره ۲۱ دسامبر و اسامی نامزدهای نهایی ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.
 
https://cinemaideal.ir/vdcj.tetfuqeoxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما