۰
plusresetminus
با حضور چهره‌های مطرح و در سه بخش رقابتی؛

جشنواره ونیز داورانش را انتخاب کرد

جین کمپیون، مارتین مک‌دونا، لورا پویتراس به دمین شزل در هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ می‌پیوندند.
جشنواره ونیز داورانش را انتخاب کرد
جین کمپیون، مارتین مک‌دونا، لورا پویتراس به دمین شزل در هیات داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۳ می‌پیوندند.
 
به گزارش سینماایده آل به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره ونیز هیات داوران هشتادمین دوره خود متشکل از فیلمسازان برنده جایزه را برای داوری بخش رقابتی به صف کرد.

امسال جین کمپیون کارگردان برنده جایزه اسکار و نخل طلا، مارتین مک دونا کارگردان برنده جایزه اسکار و لورا پویتراس مستندساز برنده جایزه اسکار و شیر طلایی ونیز، به دمین شزل که از پیش به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم ونیز ۲۰۲۳ انتخاب شده بود، خواهند پیوست.

علاوه بر آنها میا هانسن-لاو کارگردان تحسین شده فرانسوی، صالح باکری بازیگر فلسطینی، سانتیاگو میتره فیلمساز آرژانتینی و همچنین شو چی هنرپیشه چینی هم از دیگر اعضای هیات داوری خواهند بود.

بیشتر اعضای هیات داوری از سابقه حضور در ونیز برخوردارند. دمین شازل با «لالالند» و «نخستین مرد» در بخش رقابتی لیدو حضور داشت. آخرین فیلم پویتراس، مستندی با عنوان «همه زیبایی و خونریزی» برنده شیر طلایی سال گذشته شد. «قدرت سگ» کمپیون سال ۲۰۲۱ برنده شیر نقره‌ای شد و فیلم «اشباح اینشرین» مک‌دونا در بخش مسابقه ونیز سال ۲۰۲۲ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی کالین فارل گرفت. فیلم «آرژانتین ۱۹۸۵» میتره هم سال پیش در بخش مسابقه ونیز نمایش داده شد و جایزه بین‌المللی منتقدان فیپرشی را از آن خود کرد. در سال ۲۰۲۱ فیلم «لبنان‌» باکری به کارگردانی مونیا آکی برای اولین بار در لیدو به نمایش درآمد.

ونیز همچنین هیات داوران بخش افق‌های جشنواره را نیز معرفی کرد. کارگردان ایتالیایی یوناس کارپینانو به عنوان رییس هیات داوران این بخش انتخاب شده و کوثر بن‌هنیه فیلمساز تونسی، ژان پل سالومه کارگردان و فیلمنامه نویس فرانسوی، خلیل جوزف کارگردان و هنرمند آمریکایی و تریشیا تاتل مدیر جشنواره بریتانیایی به عنوان داوران این بخش انتخاب شده‌اند.

آلیس دیوپ فیلمساز تحسین شده فرانسوی و سازنده فیلم «سن اومر» نیز به عنوان رییس هیات داوران جایزه لوئیجی دی لورنتیس ونیز برای بهترین فیلم اول جشنواره انتخاب شده است. فوزی بن‌سعیدی فیلمساز مراکشی، لورا سیتارلا کارگردان آرژانتینی، آندره‌آ دی سیکا کارگردان ایتالیایی و کلوئه دومونت فیلمساز آمریکایی اعضای هیات داوران این بخش را تشکیل داده‌اند.

هشتادمین جشنواره فیلم ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود و کارش را با نمایش درامی از لوکا گوادانینو شروع می‌کند. اسامی فهرست کامل جشنواره ۲۵ جولای اعلام خواهد شد.
 
https://cinemaideal.ir/vdcd.j0s2yt09ka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما