۰
plusresetminus
بازارهای بین‌المللی مدت‌ها است که کلید موفقیت مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» بوده‌اند و این امر با نمایش فیلم دهم بار دیگر ثابت شد.
ثبت موفق ترین نمایش بین المللی 2023 برای «سریع ایکس»
بازارهای بین‌المللی مدت‌ها است که کلید موفقیت مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» بوده‌اند و این امر با نمایش فیلم دهم بار دیگر ثابت شد.

به گزارش سینماایده آل به نقل از اسکرین، فیلم دهم از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» با نام «سریع ایکس» کارش را با فروش ۲۵۱.۴ میلیون دلاری از نمایش در ۸۴ بازار بین‌المللی خارج از آمریکای شمالی شروع کرد تا بزرگترین افتتاحیه بین‌المللی سال ۲۰۲۳ را به نام خود کند.

«سریع ایکس» در آمریکای شمالی هم ۶۷.۵ میلیون دلار فروخت و به این ترتیب از زمان اولین نمایش در سینماها که از آخر شب چهارشنبه شروع شد فروشی ۳۱۸.۹ میلیون دلاری را در سراسر جهان به دست آورد. فروش این فیلم در پرده‌های آیمکس هم ۲۲ میلیون دلار بود.

اگرچه این فیلم بزرگترین افتتاحیه فیلمی در بازارهای بین‌المللی را در سال ۲۰۲۳ به نام خود کرده اما فروش آن در آمریکا چندان قوی نبوده و به این ترتیب «برادران سوپر ماریو» که در اوایل آوریل با افتتاحیه ۳۷۷.۴ میلیون دلاری وارد سینماهای جهان شد، همچنان موفق‌ترین فیلم در سطح جهانی است.

در حالی که فیلم نهم این مجموعه در همان آخر هفته مه ۲۰۲۱ اکرانش را شروع کرد در ۸ بازار بین‌المللی فروشی ۱۶۳ دلار را ثبت کرده بود و فروش موفق ۱۳۶ میلیون دلاری را در چین به ثبت رسانده بود؛ اما این بار در چین ۷۸.۳ میلیون دلار از افتتاحیه فیلم به دست آمد.

با همه اینها پیش‌بینی یونیورسال این است که با اکران در دیگر بازارهای بین‌المللی، فروش این فیلم بیشتر از F۹ و اسپین‌آف «هابز و شاو» و کمی پایین‌تر از فیلم هشتم یعنی «سرنوشت خشمگین» قرار بگیرد.

در آمریکای شمالی فیلم نهم در اولین افتتاحیه ۷۰ میلیون دلار و فیلم هشتم ۹۸.۹ میلیون دلار فروش کرده بودند.

پس از چین، مکزیک دومین استقبال بزرگ را از افتتاحیه این فیلم در عرصه بین‌المللی ثبت کرد و فیلم ۱۶.۷ میلیون دلار فروش کرد. این پنجمین افتتاحیه بزرگ پس از دوره پاندمی در این سرزمین است و سومین جایگاه را در میان مجموعه «سریع و خشمگین» به دست آورده است.

برزیل و فرانسه با افتتاحیه‌های ۹.۶ میلیون دلاری در رتبه‌های بعدی هستند. در برزیل هم این بزرگ‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ تا کنون و سومین فروش بزرگ پس از دوره پاندمی است.

هند با افتتاحیه ۸.۶ میلیون دلاری رده پنجم لیگ بین‌المللی را به نام خود کرده و اندونزی با ۸.۴ میلیون دلار مانند هند بزرگترین استقبال از افتتاحیه فیلمی از یونیورسال را ثبت کرده است.

به این ترتیب آلمان با فروش ۸ میلیون دلار در پنج روز اول و بریتانیا / ایرلند با فروش ۷.۵ میلیون دلار در سه روز اول در رتبه‌های هفتم و هشتم بین المللی جای گرفته‌اند. ژاپن هم با فروش ۷ میلیون دلاری و کره جنوبی با فروش ۶.۷ میلیون دلاری در جایگاه‌های بعدی هستند تا ۱۰ منطقه برتر بازار بین‌المللی این فیلم را رقم بزنند.

«سریع ایکس» باید تلاش کند تا به فروش ۷۲۶.۲ میلیون دلاری جهانی برای فیلم نهم و فروش ۱.۲۴ میلیارد دلاری برای F۸ دست یابد. «خشمگین ۷» که فیلم وداع مجموعه با پل واکر بود که در حین فیلمبرداری درگذشت، با ۱.۵۲ میلیارد دلار در سرتاسر جهان پردرآمدترین فیلم در میان تمام فیلم‌های این مجموعه است. فیلم جانبی «هابز و شاو» هم سال ۲۰۱۹ به فروش ۷۶۰.۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد./مهر https://cinemaideal.ir/vdcb.zbfurhba0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما