۰
plusresetminus
گلایه های یک بازیگر از سیاست های سازمان سینمایی؛

جمشیدی فر: «کت چرمی» هم مثل «شیشلیک» قلع و قمع شده است

عباس جمشیدی‌فر، بازیگر سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی از وضعیت ممیزی‌ها در سینما گلایه کرده و گفته در شرایط فعلی به خاطر وجود ممیزی‌ها، تغییرات جامعه در فیلم‌ها بازنمایی نمی‌شود و فضای درون فیلم‌ها با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است.
جمشیدی فر: «کت چرمی» هم مثل «شیشلیک» قلع و قمع شده است
عباس جمشیدی‌فر، بازیگر سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی از وضعیت ممیزی‌ها در سینما گلایه کرده و گفته در شرایط فعلی به خاطر وجود ممیزی‌ها، تغییرات جامعه در فیلم‌ها بازنمایی نمی‌شود و فضای درون فیلم‌ها با آنچه در واقعیت وجود دارد متفاوت است.

به گزارش سینماایده آل؛ عباس جمشیدی‌فر، بازیگر سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در برنامه سینما معیار به عدم تطابق واقعیت جامعه با آنچه در فیلم‌های سینمایی وجود دارد اشاره کرده و گفت: سینمای اجتماعی حال و روز خوبی ندارد و شرایط پیش رو نشان می دهد کار سختی داریم، پیشتر محدودیت ها در نمایش روابط درون خانواده بود اما امروز دیگر خیابان را هم نمی توانیم نشان دهیم و دوربین را باید به آسمان ببریم.

او توضیح داد: سیاست‌های فعلی هیچ تناسبی با آنچه در جامعه می‌گذرد و تغییراتی که در جهان رخ می‌دهد ندارد و انگار باید بر اساس آنچه به ما دیکته شده است فیلم بسازیم و راه چاره فقط اعمال تغییرات است و امروز نیاز به تغییر رویکرد داریم نه تغییر افراد.

جمشیدی‌فر درباره ممیزی‌های دو فیلم «شیشلیک» و «کت چرمی» که در آن‌ها بازی داشته گفته: ممیزی‌هایی که به کت چرمی داده‌اند شانس نمایش فیلم را به حداقل رسانده و شبیه همین کار را با شیشلیک کردند که هم شیشلیک سوخت و هم سیخ اش ذوب شد! فیلم با ۲۰ اصلاحیه به جشنواره آمد و اکران شد اما در زمان اکران دوباره حجم زیادی اصلاحیه به فیلم زدند که نمایش فیلم را عملا غیرممکن ساخت و من نمی‌دانم وقتی همه چیز در حال تغییر است چرا ما نمی‌توانیم راجع به آن تغییر فیلم بسازیم؟ چون بر مبنای ۱۰۰ سال پیش فیلم می‌سازیم.

او نسبت به دیدگاه سازمان سینمایی در ساخت کمدی مطلوب گلایه کرده و توضیح داد: آن جنس کمدی مطلوب سازمان سینمایی که برایش تبلیغ می‌کند اصلا کمدی نیست و صرفا برای سرگرمی مردم است که بر اساس محتوایی پیش پا افتاده مردم را می‌خنداند. من نمی‌خواهم ارزش‌گذاری کنم و خودم هم در این جنس فیلم‌ها بارها بازی کرده‌ام اما کمدی براساس سه مولفه کلیدی ساخته می‌شود که حتی گفتن آنها هم ممیزی است. کمدی کجا شکل می‌گیرد؟ اول سیاست و دو مورد دیگر را حتی نمی‌توانم نام ببرم.

 جمشیدی فر درباره اینکه مشکلات جامعه هیچ جایی در فیلم‌ها ندارند هم به نکات مهمی اشاره کرده: امروز اگر بخواهیم راجع به یک مساله روز مانند گرانی فیلم بسازیم آیا می‌توان به همه اجزای آن پرداخت؟ اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم می‌گویند شما حق ندارید راجع به این موضوع حرف بزنید. اگر بخواهیم کمدی از جنس شیشلیک بسازیم که هم مخاطب را جایی بخنداند و جایی هم او را به فکر ببرد توقیف می‌شود.

جمشیدی فر در پایان هم از نامشخص بودن موارد ممیزی گلایه کرد و گفت: در حال حاضر برخی از سریال‌هایی که از پلتفرم‌ها پخش می‌شود به گفته دوستان مجوز پخش نگرفته و حتی بازبینی هم نشده‌اند، آیا اینها خلاف عرف بوده‌اند؟ من به عنوان یک بازیگر ممیزی را می‌شناسم و می‌دانم آیا فلان جمله ممیزی دارد یا نه؟ اگر بدانم ممیزی است خودم جمله را تغییر می‌دهم و حتی صد بار با آن کلنجار می‌روم تا منظورم را برسانم پس ما خودمان ممیزی‌ها را می‌دانیم و نیازی به این همه سختگیری و زیر ذره بین بودن نیست.

عباس جمشیدی فر به عنوان بازیگر، فیلم های «کت چرمی» و «شیشلیک» را در نوبت اکران دارد که شیشلیک به دلیل ممیزی های فراوان عملا توقیف شده و امکان نمایش آن مهیا نیست. https://cinemaideal.ir/vdcj.aetfuqexxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما