۰
plusresetminus
«خفتان آبی» ساخته مریم توزانی فیلمساز مراکشی، نامزدی هفتمین دوره جایزه منتقدان فیلم‌های عربی را کسب کرد.
«خفتان آبی» پیشتاز نامزدهای جوایز منتقدان فیلم های عربی
«خفتان آبی» ساخته مریم توزانی فیلمساز مراکشی، نامزدی هفتمین دوره جایزه منتقدان فیلم‌های عربی را کسب کرد.

به گزارش سینماایده آل به نقل از اسکرین، درام عرب زبان «خفتان آبی» که درباره زن و شوهری است که یک شاگرد جوان را برای فروشگاه‌شان استخدام می‌کنند موفق شد تا ۷ نامزدی از جوایز منتقدان فیلم‌های عربی را کسب کند. این فیلم در کنار «باغ‌های معلق» ساخته احمد یاسین الدراجی از عراق و «عالم» ساخته فراس خوری از فلسطین برای کسب عنوان بهترین فیلم با هم رقابت می‌کنند.

«خفتان آبی» سال پیش در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نمایش داده شد و نامزد سینمای مراکش برای بخش فیلم بین‌المللی اسکار هم بود و به فهرست کوتاه هم راه یافت.

فیلم «زیر درختان انجیر» ساخته اریگه سهیری که در بخش ۲ هفته کارگردان‌های جشنواره کن نمایش داده شد و نامزد تونس برای اسکار بین‌المللی بود هم ۴ نامزدی کسب کرد. نامزدهای بخش کارگردانی هم یوسف چبی از تونس برای «اشکال»، مریم توزانی برای «خفتان آبی» از مراکش و اریگه سیهری برای «زیر درختان انجیر» از تونس هستند.

این دوره از جوایز که توسط مرکز سینمای عرب مستقر در قاهره اداره می‌شود بر فیلم‌های عربی که در سال ۲۰۲۲ در جشنواره‌های خارج از جهان عرب به نمایش درآمدند، متمرکز بود.

۱۹۳ منتقد از ۷۲ کشور به این نامزدها رای دادند. برندگان جوایز در جشنواره فیلم کن که از ۱۶ تا ۲۷ ماه می برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

برندگان قبلی جایزه بهترین فیلم عربی «آخرین روزهای شهر» در سال ۲۰۱۷، «واجب» در سال ۲۰۱۸، «یومدین» در سال ۲۰۱۹، «باید بهشت باشد» در سال ۲۰۲۰، «غزه دوشنبه» در سال ۲۰۲۱ و «پرها» در سال ۲۰۲۲ بوده‌اند./مهر https://cinemaideal.ir/vdch.mnxt23nkkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما