۰
plusresetminus
پیمان معادی: فکر به پناهندگی، عصبانی و غمگینم می‌کند

پیمان معادی در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی گفت که وقتی به بحران پناهندگی فکر می‌کنم، عصبانی و غمگین می‌شوم.

پیمان معادی که در فیلم غیرایرانی «شیفت شب» نقش مهاجر را ایفا کرده، در مصاحبه با شبکه فرانسوی درباره این که یک مهاجر جذب جامعه فرانسه می‌شود یا جامعه آمریکایی گفت: در فرانسه این تصور وجود دارد که همه می‌دانند فرانسوی بودن به چه معناست و فکر می‌کنند این هویت ملی روی ایده آل‌های جهانی جمهوریت بنا شده؛ برابری و لاییسیته فرانسوی. اما آیا واقعا اینطور است؟! یک زن جوان مسلمان در حومه پاریس درباره این سوال چه احساسی دارد؟

بازیگر بین المللی سینما می‌گوید: وقتی به بحران پناهندگی فکر می‌کنم، احساس ناتوانی نمی‌کنم. من عصبانی می‌شوم. غمگین می‌شوم، احساس ناامیدی می‌کنم، هیچکس حاضر نیست کودکانش را در قایق بگذارد مگر این که مطمئن باشد آب از خشکی امن‌تر است‌، دولت‌های اروپایی هنوز کسانی را که درصدد کمک به پناهندگان بر می‌آیند را جریمه می‌کنند!

اما آیا داستان‌های اخراج پناهندگان در طول جنگ جهانی دوم را به یاد نمی‌آوریم؟ ما دوباره همان اشتباهات فاجعه‌بار خود را تکرار می‌کنیم! ما فراموش می‌کنیم که بحران مهاجرت را تاریخی مرور کنیم... نه، من احساس ناتوانی نمی‌کنم. من می‌توانم جهان را تغییر بدهم‌، حتی اگر شده بسیار جزیی و کوچک، چون من یک بازیگرم.
  https://cinemaideal.ir/vdcfitdmaw6dj.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما