۰
plusresetminus
به کارگردانی ناصر صفاریان

پخش سه مستند «فروغ فرخزاد» در فیلمنت

 سه گانه «فروغ» شامل سه مستند به نام‌های «سردسبز»، «اوج موج» و«جام جان» است که به کارگردانی ناصر صفاریان تولید شده‌اند.
پخش سه مستند «فروغ فرخزاد» در فیلمنت
سه‌گانه ناصرصفاریان با محوریت زندگی شاعره فقید و پرآوازه ایران «فروغ فرخزاد» به شبکه نمایش خانگی آمد.
 سه گانه «فروغ» شامل سه مستند به نام‌های «سردسبز»، «اوج موج» و«جام جان» است که به کارگردانی ناصر صفاریان تولید شده‌اند.
صفاریان نخستین بخش از این سه‌گانه را با نام «سردسبز» در سال 1378 جلوی دوربین برد. در این مستند جمعی از خانواده و نزدیکان «فروغ فرخزاد» و آشنایانی مثل «بهرام بیضایی»، «کاوه گلستان» و «آیدین آغداشلو» در مورد آخرین روزهای زندگی او نکات جالبی را مطرح می‌کنند. صحبت‌های مادر فروغ فرخزاد از جمله بخش‌های دیدنی مستند«سردسبز» است.
صفاریان دوسال بعد از ساخت «سردسبز»، دومین بخش این مستند با نام «جام جان» را ساخت. او در این بخش سراغ بخش دیگری از زندگی زندهیاد فرخزاد رفته و سبک شعری و شخصیت ادبی او را مورد بررسی قرار داده است. محمد علی سپانلو، هوشنگ گلشیری، احمدرضا احمدی، فریدون مشیری و… از جمله نامدارانی هستند که در مستند «جام جان» درباره فروغ و شعرهایش حرف‌زده‌اند.
سه گانه «فروغ» در سال 1382 با ساخت مستند«اوج موج» تکمیل می‌شود. صفاریان در آخرین بخش از این مستند به فعالیت‌های فروغ در عرصه فیلمسازی که منجر به ساخت فیلم«خانه سیاه‌است» می‌شود، پرداخته است. خسرو سینایی، بهرام بیضایی، کاوه گلستان، داریوش مهرجویی، پرویزپورحسینی، عزت‌اله انتظامی در این مستند حضور دارند و درباره فروغ و فیلم «خانه سیاه‌است» حرف زده‌اند.
سه‌گانه مستندزنده یاد فروغ فرخزداد توسط پلتفرم «فیلمنت» توزیع شده است.
  https://cinemaideal.ir/vdcb.5bfurhbgsiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما