۰
plusresetminus
ساموئل جکسون که پس از سه دهه، بار دیگر در نمایش «درس پیانو» ایفای نقش می‌کند، از سال ۱۹۹۰ یاد می‌کند که حضورش در این اثر، او را از اعتیاد به مواد مخدر نجات داد.
نمایشی که زندگی ساموئل ال جکسون را نجات داد

 


به گزارش ایران تئاتر، لاتانیا ریچاردسون جکسون، اولین زنی است که نمایشنامه‌ای از آگوست ویلسون را در برادوی کارگردانی می‌کند. او که نمایش «درس پیانو» را روی صحنه آورده است، می‌گوید تلاش کرده جنبه‌هایی از دنیای نیاکان سیاهپوستش را در این اثر برنده جایزه پولیتزر برجسته کند.
«درس پیانو» با بازی ساموئل ال جکسون، جان دیوید واشنگتن و دانیل بروکس و به کارگردانی لاتانیا ریچاردسون جکسون (همسر ساموئل ال جکسون) مدتی است در نیویورک روی صحنه آمده است. موضوع نمایشنامه، اختلاف برادر و خواهری به نام‌های  بوی ویلی و برنیس درباره فروش یا نگهداری یک پیانوی خانوادگی است. ویلی می‌خواهد پیانو را بفروشد و برنیس می‌خواهد میراث خانواده را حفظ کند.
لاتانیا در باره موضوع این نمایشنامه می‌گوید: «بسیاری از خانواده‌ها به دنیای معنوی اعتقاد دارند. بنابراین  شخصا می‌خواستم ببینم اگر واقعاً خودمان را در دنیای معنوی رها کنیم و به افراط متمایل شویم، چه اتفاقی می‌افتد. آگوست نمایشنامه را به این شکل نوشته است و ما هرگز این جنبه را تقویت نکردیم. وقتی نمایش را خواندم و وقتی اجراهای گذشته را دیدم، همیشه چنین حضوری را احساس می‌کردم. بنابراین، تجربه من تلاشی برای به رسمیت شناختن چنین ویژگی‌هایی در یک دنیای متافیزیکی بود.»
برای ساموئل جکسون، بازی در این نمایش یک لحظه کامل است. این بازیگر می‌گوید که سابقه‌ای طولانی با این نمایشنامه نمادین ویلسون دارد که به روزهای همکاری او در تئاتر ییل  برمی‌گردد. در سال 1987، جکسون در نقش بوی ویلی در این نمایش بازی کرد. او بعداً به عنوان بازیگر ذخیره چارلز اس.داتون در نقش بوی ویلی در  اجرای نمایش در  برادوی در سال 1990 انتخاب شد. این تجربه، زندگی او را نجات داد.
ساموئل می‌گوید: «وقتی بازیگر ذخیره چارلز اس.داتون شدم، زندگی من تغییر کرد، به دلیل اتفاقاتی که در آن زمان در حال رخ دادن بود و من آن زمان درگیر استعمال مواد مخدر بودم و ناگهان به خودم آمدم و فکر کردم «اوه خدای من، چرا من نه؟» من باید به جایی بروم و زندگی‌ام را درست کنم چون که متوجه نشدم زندگی‌ام نیاز به اصلاح دارد و وقتی من دوران بازپروری را گذراندم، زندگی من به سمت بهتر شدن تغییر کرد.»
سال 1995، فیلمی تلویزیونی براساس نمایش «درس پیانو» با بازی چارلز اس.داتون و کارگردانی لوید ریچاردز ساخته شد که داتون در این فیلم هم نقش بوی ویلی را ایفا می‌کرد.
نمایش «درس پیانو» به مدت 2 ساعت و 45 دقیقه تا اول ژانویه در سالن اتل باریمور در برادوی روی صحنه است.
منبع: ریکی اسمایل مورنینگ شو https://cinemaideal.ir/vdcd.f0s2yt0zja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما