۰
plusresetminus
استون رئیس داوران دومین جشنواره فیلم «دریای سرخ» شد

وسط بازی آقای استون

الیور استون، کارگردان آمریکایی برنده سه جایزه اسکار، به عنوان رییس هیات داوران دومین جشنواره فیلم «دریای سرخ» عربستان معرفی شده. استون چهار سال پیش که به عنوان مهمان در جشنواره فیلم بین‌المللی فجر حضور داشت، در این جشنواره از عربستان انتقاد کرده بود.
وسط بازی آقای استون
روزنامه سازندگی یادداشتی درباره سیاست دوگانه الیور استون منتشر کرده و روی این مسئله دست گذاشته که این کارگردان سال 97 در نشست مطبوعاتی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، به صراحت عربستان را برهم‌زننده ثبات در خاورمیانه معرفی کرده و حالا رئیس هیئت داوران جشنواره عربستان است.
نویسنده این یادداشت اشاره کرده که حضور این کارگردان آمریکایی در جشنواره‌‌های سینمایی کشورهای خاورمیانه علاوه بر مشاهده و بررسی وضعیت سینماها و استقبال از این جشنواره‌ها، اهداف دیگری را هم دنبال می‌کند. چراکه این کارگردان با حضور در هر کشور به تایید سیاست‌های آن پرداخته و از دیگر کشورهای این منطقه انتقاد می‌‌کند و این روند دوباره با حضور در کشوری دیگر تکرار می‌شود.
استون با اینکه مهمان جشنواره سینمایی ایرانی بوده همان زمان به انتقاد از فیلم‌های ایرانی هم می‌پرداخته و می‌گفته: «من درک نمی‌کنم چگونه فیلم‌های ایرانی و هندی تا این حد خسته‌کننده می‌شوند و در آخر هم در بعضی جشنواره‌ها جایزه می‌برند!»
موضع‌گیری‌های این فیلمساز آمریکایی در آن زمان مورد انتقاد برخی از سینماگران و منتقدان ایرانی قرار گرفته و حتی مسعود فراستی به تندی او را سرزنش کرده و حضورش در ایران را به باد انتقاد گرفته.
خودش در همین رویداد توضیح داده: « بعضی در آمریکا و حتی ایران فکر می‌کنند چون تا حالا کشته نشده‌ام پس حتماً من مامور سیا هستم! در حالی که من تا به حال حتی یک مامور سیا را ندیدم. البته این سازمان سعی می‌کند روی پروژه های من اثرگذار باشد، چون نفوذ زیادی در هالیوود دارد! »
به نظر می‌رسد موضع‌گیرهای این فیلمساز آمریکایی پیش از هرچیز نشاندهنده سیاست‌های دوگانه او در ایجاد رابطه و حضور در جشنواره‌های سینمایی منطقه است.
دومین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ از تاریخ اول تا دهم دسامبر (۱۰ تا ۱۹ آذر) در شهر جده عربستان برپا خواهد شد. https://cinemaideal.ir/vdch.vnit23n6-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما