۰
plusresetminus
گفت وگو با رها حاجی زینل درباره بازیگری

«شماره 9» متفاوت‌ترین تجربه من در بازیگری است

«مختصر» را نیمه دوم سال روی صحنه می‌برم
«شماره 9» متفاوت‌ترین تجربه من در بازیگری است
.
رها حاجی زینل در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول تمرینات نمایش «آکواریوم نشین‌ها» به کارگردانی پوریا پورهمدانی هستم که در ابتدا برای حضور در جشنواره تئاتر شهرزاد و پس از آن اجرای عموم در یکی از سالنهای تئاتر تهران آماده می‌شود.
وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر نمایش «آکواریوم نشینها» به تازگی بازی در فیلم کوتاه «شماره 9» به کارگردانی عی صفری را به پایان رسانده‌ام که به تازگی مراحل فنی خود را پشت سر گذاشته و برای حضور در جشنواره‌های بین المللی آماده شده است. تا آنجا که می‌دانم جشنواره فیلم ونیز و پس از آن برلین اولین اهداف بین المللی این اثر خواهد بود.
بازیگر نمایش «جیرجیرک» ادامه داد: طی هفته جاری برای بازی در یک سریال نمایش خانگی و فیلمی کوتاه وارد مذاکره شده‌ام که به امید خدا در صورت نهایی شدن این پروژه‌ها میتوانم در قبال آنها صحبت کنم.
بازیگر فیلم «خفه گی» درباره کارگردانی نمایش تازه خود اظهار کرد: به غیر از آثار سینمایی تمرینات ابتدایی نمایش «مختصر» را آغاز کرده‌ام و امید دارم که بتوانم برای نیمه دوم سال جاری آن را روی صحنه ببرم. بازیگران این نمایش همچون آثار پیشین من جوانان و هنرجویان عرصه تئاتر هستند.
وی درباره ایفای نقش در فیلم کوتاه شماره 9 اظهار کرد: این فیلم برای من بسیار متفاوت بود زیرا تاکنون چنین نقشی را بازی نکرده بودم، پیش از این به واسطه اینکه همواره سعی داشتم تا صورت طبیعی خود را حفظ کنم به من نقش‌های مثبت همچون پرستار، معلم، مادر و کاراکترهای آسیب پیشنهاد می‌شد و همواره به دلیل معصومیت ظاهرم بود.
حاجی زینل افزود: تفاوت اصلی شماره 9 همین بود که با توجه به نوع چهره‌ام برای آن انتخاب نشدم و اثر به سمتی می رود که از رسیدن کاراکتر معصوم به واقعه ای تلخ و عجیب شگفت زده می شود. به عنوان مثال در تجربه‌های سینمایی قبلی همچون فیلم مامان یا خفه گی یا سریال نهنگ آبی این معصومیت چهره مرا به سمت نقش‌های آرام و مثبت سوق داد اما تصمیم گرفتم که با قبول شماره 9 این مسیر را تغییر دهم.
بازیگر سریال «نهنگ آبی» در همین رابطه اضافه کرد: یکی از نکات مثبتی که در نقشم در فیلم کوتاه شماره 9 داشتم این بود که کاراکتر بیش از آنکه حرف بزند از حرکات و رفتارش برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کرد و به قول معروف جای بازی زیادی را به من می‌داد. اینکه از دیالوگ کم شده بود و به جای آن تصاویر و اتمسفر اثر روایت را به مخاطب القا می‌کرد برای من جالب بود.
وی در همین رابطه اضافه کرد: در انتها اینکه به فضا، طراحی و چیدمان عناصر بصری شماره 9 اهمیت داده شده بود برایم حائز اهمیت بود، از جمله نکات مثبت دیگری که باعث شد تا این پروژه برایم لذتبخش باشد دیدگاه کارگردان و همچنین زبان مشترک بین وی و فیلمبردار حنیف پرنده بود.
بازیگر فیلم سینمایی «مامان» با اشاره به ایفای نقش در فیلم کوتاه «سیاه بیشه» اضافه کرد: علاوه بر آثار فوق برای بازی در فیلم کوتاه سیاه بیشه به توافق رسیده ام و به زودی جلوی دوربین این پروژه خواهم رفت. این دومین فیلم کوتاه علی صفری محسوب می شود که به موضوع تنهایی انسان در دوران کهنسالی و حساسیت‌های روحی و عاطفی آن می پردازد. به نظرم بعد از شماره 9 این فیلم هم پایان شوکه کننده‌ای دارد. https://cinemaideal.ir/vdce.e8wbjh8xe9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما