۰
plusresetminus
با شروع نیمه دوم فرودین ماه و با اجرای چند نمایش تازه، بازیگرانی همچون ریما رامین‌فر، سجاد افشاریان، علی سرابی، پژمان جمشیدی و ... در سالن‌های مختلف تئاتر روی صحنه می‌روند.
ریما رامین‌فر، سجاد افشاریان، سهیلا گلستانی، پژمان جمشیدی روی صحنه می‌روند

به گزارش ایسنا، هفتم فروردین ماه و همزمان با روز جهانی تئاتر چند اثر نمایشی اجرای خود را آغاز کردند و حالا از نیمه دوم فروردین ماه نیز نمایش‌های دیگری به جمع اولین اجراهای قرن تازه اضافه می‌شوند.
تالار وحدت بعد از سکوتی چند ماهه، از هفدهم فروردین ماه میزبان نمایش «آن سوی آینه» نوشته فلوریان زلر و کار علی سرابی خواهد بود.
این نمایش که یک کمدی فرانسوی و درباره روابط زوج‌هاست، در دومین نوبت اجرای خود با حضور بازیگرانی چون ریما رامین‌فر، الناز حبیبی، مارال بنی‌آدم، پژمان جمشیدی و علی سرابی روی صحنه می‌رود.  
مجموعه تئاتر شهر هم از روز چهاردهم فروردین ماه میزبان دو نمایش تازه است.
ریما رامین‌فر، سجاد افشاریان، سهیلا گلستانی، پژمان جمشیدی روی صحنه می‌روند
در تالار چهارسو نمایش « هملت پشتکوهی» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی ساعت ۱۹:۱۵ با مدت زمان ۸۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان این نمایش که با بازی مهدی عطایی دریایی، مجید کشاورز، گاتا عابدی، افسانه برزکار، یاسمن صیاددقت کار، غزل لوری، سعید سلیمی و محمد جامه شورانی روی صحنه می‌رود، آمده است:«در محله قدیمی بندرعباس پیرزنی به قتل می‌رسد. در خانه طلای صولت آج گم می‌شود. برکه آج رازی دارد که در مورد گفتنش به خانواده تردید دارد.»
تالار قشقایی هم از همین روز میزبان نمایش «خماری» نوشته و کار امین بهروزی است.
این نمایش با بازی سهیلا گلستانی، محسن حسن‌زاده، پردیس شیروانی، محمدرضا نجفی و ایمان دبیری ساعت ۱۹ و چهل و پنج دقیقه به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.
تماشخانه ایرانشهر از نیمه فروردین ماه میزبان چند نمایش جدید می‌شود.
تالار دکتر ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه از ۱۶ فروردین میزبان نمایش «بودن» نوشته مشترک صبا نجاتی و مصطفا امیری است که با کارگردانی مرتضی جلیلی دوست و با بازی مصطفا امیری، سارا شاهرودیان، کیوان محمدی، صبا نجاتی راس ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است:  بازیگر جز یک عکس، چیز دیگری از آن‌چه بوده‌است باقی نخواهد گذاشت. حرکاتش، سکوت‌هایش و چگونگی عشقش به ما نخواهد رسید. شناخته نشدن او بازی نکردن است و بازی نکردن صد مرتبه مردن است با همه‌ی موجوداتی که او به وجود آورده و یا جان و توان داده است. آن‌چه مهم است تحرک ابدی است نه زندگانی جاودان. باید سیزیف را خوشبخت انگاشت. آلبر کامو »
تالار سمندریان این تماشاخانه به طور همزمان میزبان سه نمایش است.
«صامت» نوشته و کار امیر بهاور اکبرپور دهکردی راس ساعت ۱۸ در این تالار اجرا دارد.
ریما رامین‌فر، سجاد افشاریان، سهیلا گلستانی، پژمان جمشیدی روی صحنه می‌روند
نمایش «فرآیند» نوشته مشترک علی کرسی‌زر و امیر ابراهیم‌زاده به کارگردانی علی کرسی زر از ۱۶ فروردین در تالار استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است :  آقای کا تنها در خانه‌اش زندگی می‌کند و یک شب خانواده‌ای وارد خانه‌اش می‌شوند.
این نمایش با بازی سپهر طهرانچی، مریم زارعی، مهرنوش حاجی خانی، احسان قره داغی، مازیرا سیدین، سپیده کاشی‌ها، سعید کرمی، غزاله توده روستا ساعت ۱۹ و چهل و پنج دقیقه اجرا می‌شود.
در همین تالار نمایش دیگری با نام «داغ ننگ» به کارگردانی فرهاد شنتیایی راس ساعت ۲۱ و چهل و پنج دقیقه روی صحنه می‌رود.
این نمایش با بازی شیرین سلیمی، امیرعلی شیرآبادی، بهزاد کریمی، مهسا شجاعی فرهاد شنتیایی روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده است: امیلی امیر را نقاشی می‌کشد.
تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران هم شاهد اجرای نمایش «مده‌آ در قندهار» نوشته و کار اصغر خلیلی است که با بازی نرگس هزاره، حمیدرضا کاظمی‌پور، مانلی خلیلی، نازیلا احمدی، بهزاد محسنی از ۱۷ فروردین راس ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده: احوال زن افغان که بازیچه سیاست و قدرت شده و این تکرار تاریخ است، اگر از آن درس نگیریم.
اما تالار حافظ از نیمه فروردین ماه میزبان دو نمایش تازه است.
نمایش «آئورا» نوشته و کار مهدی محبعلی از تاریخ ۱۶ فروردین ساعت ۱۹ در این تالار روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی با بازی نسا یوسفی، آیلار نوشهری، محمدرضا حسن زاده، المیرا صارمی، عیسی حسینی، سوگند دیانی، فرنوش نادرپور، لیلا هوشیاری، مهناز فراتی، پولاد شعبانی، سارا محمدی، هلنا کریمی روی صحنه می‌رود.
«دورهمی» نوشته دامون نوروزی و کار ندا تمیمی دیگر نمایشی است که از ۱۸ فروردین ساعت ۲۱ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.
این نمایش با بازی مرتضی آقاحسینی، پویا باغی، رزا خلیلی، صمصمام طهماسبی، آرین کبیری، روژان گلستانی، علی محمودی، دامون نوروزی اجرا می‌شود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سلام من میزبان این مهمونی هستم. توی این مهمونی خبری از غریبه و غیبت و دروغ نیست ولی در عوض پُر از عشق و حقیقته. امیدوارم بهتون خوش بگذره. سپاس.
تئاتر شهرزاد هم از نیمه فروردین پذیرای چند نمایش جدید است.
دور تازه اجرای نمایش «طوفان» به کارگردانی مصطفا کوشکی از پانزدهم فروردین ماه در این تئاتر روی صحنه می‌رود.
رامین سیاردشتی و وحید نفر دو بازیگر تازه ای هستند که در دور تازه اجراهای این نمایش، گروه اجرایی را همراهی می کنند و در کنار بازیگرانی دیگر همچون  مهران ‌امام ‌بخش، شهروز ‌دل ‌افکار، احسان ‌رضوانی، ‌سونیا سرلک، کوروش ‌شاهونه، الهه ‌شه‌پرست، یعقوب ‌صباحی، حمید ‌عاشوری، ایمان ‌عبدی، محمد قلندری، محمد نادری به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش«هاری» به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی نیز از ۱۴ فروردین در سالن شماره دو این تماشاخانه روی صحنه می‌رود و آخرین حضور هانا کامکار به عنوان بازیگر روی صحنه خواهد بود.این نمایش دومین بخش از یک سه‌گانه است که بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران نگاشته شده است.
ریما رامین‌فر، سجاد افشاریان، سهیلا گلستانی، پژمان جمشیدی روی صحنه می‌روند
اما سجاد افشاریان با نمایش«بک تو بلک» بار دیگر در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود. این نمایش از هجدهم فروردین مجدد روی صحنه می‌رود. در این نمایش سجاد افشاریان نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده دارد،علاوه بر افشاریان، مهدی زندیه و نیکو بستانی نیز به‌عنوان بازیگر حضور دارند. 
این نمایش قصه مواجهه آدم‌ها با تنهایی و خلوت با درون خود است.
کنسرت نمایش‌های«ترانه شرقی» به نویسندگی و کارگردانی جلال‌الدین دری و با اجرای زنده حجت اشرف‌زده نیز دیگر اجرای سال۱۴۰۰ است که از چهاردهم فروردین دوباره روی صحنه می‌رود.
رحیم نوروزی، شبنم قلی‌خانی، سمیرا حسینی، سعید زارعی، سپیده صباغ، حسین میرزاییان، آزاده سیفی، امیرعلی دانایی بایگران این نمایش هستند.
نمایش«کریمولوژی» به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
این نمایش روایت مونولوگی از زندگی کریم شیره‌ای، تلخک دربار ناصرالدین شاه بود که برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
نمایش «شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی از جمله آثار برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که از نیمه فروردین ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
اشکان خطیبی هم از ۱۸ فروردین ماه دور سوم اجرای دو نمایش خود «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» را در تماشاخانه ملک از سر می‌گیرد.
هر دو نمایش ساعت ۲۱ در سالن ملک روی صحنه می‌روند.
در این گزارش به بعضی از اجراهای نمایشی اشاره شده است. https://cinemaideal.ir/vdcf.yd0iw6dyxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما