۰
plusresetminus
به بهانه زادروز جواد عزتی

بلوغ حرفه ای یک بازیگر چهل ساله

بلوغ حرفه ای یک بازیگر چهل ساله
یک بازیگر برای آن که پله پله قدم در راه پیشرفت برداشته و به قله برسد، نیاز به فاکتورهای مختلفی دارد که جمع کردن همه آنها بسیار سخت به نظر می رسد.
.
اول اینکه تمام مدیوم های کاری از تئاتر تا سینما، تلویزیون و نمایش خانگی را تجربه کرده و موفقیت هایی ولو اندک را در هر کدام از آنها رقم بزند.
.
دوم اینکه آن جمله طلایی استانیسلاوسکی در رابطه با بازیگر و نقش را هیچگاه فراموش نکرده و در نقش های مکمل نیز به همان اندازه نقش های اصلی مایه بگذارد.
.
سوم آن که در انتخاب نقش هایش با وسواس رفتار کرده و طیف متنوعی از نقش در ژانرهای مختلف را در کارنامه خود جای دهد.
.
«جواد عزتی» یکی از شاخص ترین این دسته از بازیگران است که از هجده سال پیش تاکنون یک نفس دویده و حال توانسته خود را به یک برند تبدیل کند که هم مهر تایید منتقدان را با خود داشته و هم گیشه پررونقی داشته باشد.
.
عزتی هم به مانند بسیاری از بازیگران مطرح از دنیای نمایش شروع کرده و از آن تجربه ها پشتوانه ای غنی برای خود تدارک دیده است. سپس با هوشمندی و توانایی اش در تیپ سازی، خود را وارد گروه کاری مهران مدیری کرده و شخصیت پیرمرد بانمکی را در مرد هزارچهره خلق کرد که بعدها در قهوه تلخ آن را تکمیل کرد.
.
در سینما، عزتی نیاز به تلاشی مضاعف داشته و سرانجام در نقشی مکمل در «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان دیده شد. نیمه دوم دهه نود را می توان دوره طلایی بازیگری جواد عزتی در سینما به حساب آورد. دوره ای با بیست فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف که در بخش مهمی از آنها قصه حول محور وی می چرخید. برای نمونه هم میتوان به «شنای پروانه» اشاره کرد، در کنار آنها، نقش مکمل های خوبی هم در فیلم هایی همچون: «جهان با من برقص»، «جان دار» و «لاتاری» بازی کرده و در همه آنها هم سطحی از استاندارد را رعایت کرد.
.
نکته ظریفی که رد آن در تمامی بیست فیلم اشاره شده و در سریال زخم کاری نیز به چشم می آید، این است که عزتی در نقش های مختلف تکه های نه چندان پررنگی از خود را به همراه داشته و آن را با نقش محوله در می آمیزد. چیزی شبیه به فاصله گذاری و در عین حال متفاوت؛ با آن که حاصل کار این بازیگر امروز چهل ساله شده را درخشان‌تر می کند.
  https://cinemaideal.ir/vdcd.o0f2yt05za26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما