۰
plusresetminus
کانون کارگردانان هم به نماینده مجلس اعتراض کرد

این رفتار شما مردم را می‌راند

کانون کارگردانان سینمای ایران طی بیانیه‌ای نسبت به نگاه یکسویه و توهین‌آمیز نماینده مجلس به سینما اعتراض کرد.
این رفتار شما مردم را می‌راند
 کانون کارگردانان سینمای ایران در واکنش به صحبت بیژن نوباوه نماینده مجلس مبنی بر توقیف ۳۰ فیلمی که در دولت قبل مجوز اکران گرفته‌اند، بیانیه‌ای صادر کرد. دیروز هم اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران بیانیه ای صادر کرده بود که اینجا می خوانید.
متن بیانیه به شرح زیر است:
«کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن اظهار تاسف از بیان غیرتخصصی و بی پشتوانه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، که متاسفانه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند، درباره ۳۰ فیلم از نظر ایشان مساله دار و غیرقابل نمایش عمومی است، اعتراض خود را نسبت به این نوع نگاه یک‌سویه، ساده انگارانه و توهین آمیز به سینمای ایران ابراز می دارد.


آن نماینده محترم باید بداند که عملکرد بد و غیرکارشناسی و عدم درک درست از جامعه باعث شده است که قاطبه رای دهندگان برایشان فرقی نداشته باشد که چه کسی و با کدام نگاه و تلقی غیرتخصصی بر صندلی وکالت آنها در مجلس شورای اسلامی تکیه می زند.
بارها و سال هاست که ثابت شده این گونه نگاه های سلبی و ممیزی های فراوان در عرصه هنر و فرهنگ جز راندن مردم به سمت تولیدات خارج از مرزها نتیجه دیگری نداشته است. نماینده ای که رفتار و علایق و خواست اکثریت مردم و به خصوص ویژگی های هنر/صنعتی چون سینما را نمی شناسد و به خود حق می دهد از جانب این مردم سخن بگوید و تولیدات اهالی نجیب سینما، که حاصل دسترنج تعداد زیادی از هنرمندان این سرزمین است را با چوب ممیزی و توقیف تهدید کند، قطعا نیاز به بازنگری رابطه خود با جامعه و شناخت اش از هنر و فرهنگ دارد.
این نگاه غیرفرهنگی از یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی گمان جای تردید و بازنگری درمورد نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین دارد.
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران» https://cinemaideal.ir/vdce.z8zbjh8np9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما