۰
plusresetminus
ستاره مشهور سینما در یک رویداد تئاتری

هدیه تهرانی در اختتامیه جشنواره تئاتر استان گلستان

هدیه تهرانی در اختتامیه جشنواره تئاتر استان گلستان
هدیه تهرانی، متولد شهر گرگان است او معمولا در محافل هنری به ویژه سینمایی کمتر حضور پیدا می‌کند. او که داور جشنواره تئاتر استان گلستان بوده است در مراسم اختتامیه استان شرکت جست.

هیات داوران سی‌ودومین جشنواره تئاتر گلستان پس از تماشای آثار و بررسی کیفیت نمایش‌های راه یافته به جشنواره برگزیدگان این جشنواره را به شرح زیر معرفی کردند:
نمایش بروخا به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده و نمایش رعنا و توت فرنگی های وحشی به کارگردانی حمید مصدق به عنوان آثار برتر به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
 در بخش های کارگردانی و پوستر و بروشور هیات داوران هیچ اثری را به عنوان اثر برتر انتخاب نکردند.
مهدیه محمدی برای مضحکه ای شبیه قتل و الهام موسوی برای نمایش هبوط در بخش چهره پردازی به مقام برتر دست یافتند.
 در بخش طراحی نور حمید مصدق برای نمایش رعنا و توت فرنگی های وحشی به  عنوان اثر برتر شناخته شد.
 جایزه بخش طراحی و جلوه های بصری به معید مهرگانپور برای نمایش بروخا رسید.
 در  طراحی لباس معصومه مومن برای نمایش بروخا و سیدمحمد موسوی رکنی برای نمایش مضحکه ای شبیه قتل به عنوان برتر دست یافتند.
 جایزه بخش طراحی صحنه به سارا حسن پور برای نمایش رعنا و توت فرنگی های وحشی رسید.
 در بخش موسیقی و نمایشنامه نویسی هم به ترتیب امیر نخعی و امیرحسین سیدآبادی به عنوان هنرمندان برتر شناخته شدند.
در بخش بازیگری مرد یاسین رضوانی و در بخش زنان زهرا محمدی نیا به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
هدیه تهرانی، محمودرضا رحیمی، پانته‌آ پناهی‌ها و مرتضی میرمنتظمی اعضای هیات داوران این رقابت ها بودند.
به گزارش ایرنا داوران این جشنواره حین اجرای برنامه اختتامیه با حضور پشت تریبون ابراز امیدواری کردند که هنرمندان تئاتر گلستان با ارتقای سواد علمی و عملی آثار مطلوب تری را ارایه دهند.
پانته‌آ پناهی‌ها با اشاره به سابقه درخشان گرگان در هنر تئاتر از فعالان این هنر خواست برای رساندن تئاتر این استان به جایگاه واقعی خود تلاش کنند.
سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان با معرفی آثار برتر پایان یافت
محمودرضا رحیمی هنرمند شاخص تئاتر و سینمای کشور و عضو هیات داوران مرحله نهایی نیز در این مراسم پس از قرائت بیانیه هیات داوران خواستار توجه ویژه و جدی مسئولان به حوزه تئاتر به ویژه در استان ها شد.
رحیمی در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخی مشکلات تئاتر اظهار داشت: هنرمندان تئاتر در بسیاری از نقاط کشور مجبور هستند برای اجرای نمایش در سالن های دولتی اجاره پرداخت کنند که این قانون اشتباه ضربه مهلکی به هنر تئاتر خواهد زد.
 وی افزود: برای رونق هنر تئاتر باید در رویکرد مدیریت کلان کشور به این هنر اصیل تجدید نظر رخ دهد، باید داربست فرهنگی کشور در هنر تئاتر بازنگری شود.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در این مراسم گفت: تلاش می کنیم دغدغه هنرمندان و اهالی فرهنگ را در بخش اقتصاد فرهنگ و هنر برطرف کنیم .
 غلامرضا منتظری اظهارداشت : این موضوع که هنرمند برای مسرت دل و جان خود به دنبال خلق هنر و اثر فرهنگی باشد امری پسندیده است اما در کنار آن، باید اقتصاد اهالی هنر و فرهنگ نیز تامین شود.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت: تئاتر گلستان سابقه حدود ۷۰ ساله دارد و هنرمندان متعددی از این استان به کشور معرفی شدند.
 عادله کشمیری گفت : گلستان در سال های گذشته میزبان جشنواره های متعددی مانند کاسپین ، اکو و تئاتر فجر بود و در این راستا از هیچ تلاشی برای رونق تئاتر در استان دریغ نمی کنیم .
سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان از پنجشنبه ۲۷ آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شده بود.
هشت نمایش در بخش مسابقه صحنه‌ای شامل بالستیک زخم به کارگردانی علیرضا شاکری از گنبد کاووس، بروخا به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده، پنج ثانیه برف به کارگردانی گروه بازیگران ، رعنا و توت فرنگی های وحشی به کارگردانی حمید مصدق ، مادام بواری به کارگردانی محسن مقامی ، مضحکه‌ی شبیه قتل به کارگردانی رعنا زیادلو و فاطمه برومند ، "نُه" به کارگردانی هومن صالحی ، هبوط به کارگردانی امید ابراهیمی در این رویداد حضور داشتند .
بیست هزار فرسنگ زیر زمین به کارگردانی نجمه عبدالهی و یاقوت به کارگردانی علیرضا لطفی از آموزشگاه و کارگاه تئاتر باریکو و هیرکان،کافه نادری به کارگردانی طاها فرزبود و هم نفس به کارگردانی مهدی عماره از کارگاه تئاتر یسنامهر از گروه آوار،نازنی به کارگردانی حسین رستگار از کارگاه تئاتر نقاب از گروه نقاب در بخش مسابقه تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های تئاتر گلستان به ارایه نمایش پرداختند
حسن رجب پور، محمدمهدی بوستانی و مهدی کاویان در بخش مردان، سارا ثاقب، مریم عبادی، مائده عبدلیان، المیرا ابری و نرگس شارونی در بخش زنان به عنوان بازیگران پذیرفته شده در بخش مسابقه تک گویی معرفی شدند.


عکس دانیال حسینی https://cinemaideal.ir/vdcg.u9qrak9twpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما