۰
plusresetminus
«ستاره بازی»؛ قصه تلخ یک مهاجرت
یکی از وسوسه های همیشگی سینماگران ایرانی، تولید فیلم در خارج از کشور است. چرا که فضای تازه‌تری را در اختیار آنها قرار داده و می تواند به روایت داستان کمک شایانی کند. اندک نمونه های ساخته شده در سه دهه گذشته به ندرت با موفقیت مواجه شده اند که بخش مهمی از آن به محو فضا شدن فیلمساز باز می گردد.
.
«ستاره بازی» ساخته هاتف علیمردانی یکی از تازه ترین نمونه ها در این رابطه است که در جشنواره فجر سال گذشته خوش درخشیده و امید زیادی به موفقیت آن در اکران می رود.به بهانه آغاز اکران فیلم‌ها در این برهه نگاهی کوتاه به آن می‌اندازیم، شب هفتم؛ ستاره بازی!
.
♦️«ستاره بازی»
داستان فیلم درباره خانواده سه نفره ای متشکل از محمود، راحله و فرزند خردسالشان صبا است که به آمریکا مهاجرت کرده و پیش از آن که در این کشور جا بیفتند با یک بزنگاه بزرگ در رابطه با سلامتی صبا مواجه می شوند که نقطه عطف پرده نخست فیلمنامه لقب می گیرد. در کنار این، بحرانی هم میان محمود و راحله شکل گرفته که در نهایت به جدایی این دو ختم می شود.
.
در قصه «ستاره بازی» که به شکل غیرخطی روایت می شود، علیمردانی روی گسست خانواده به عنوان عنصری کلیدی برای از هم گسیختگی روحی صبا در بزرگسالی کار کرده و از آن استفاده دراماتیک درخشانی کرده است. اعتیاد صبا به مواد مخدر، موتور حرکت فیلم در نیمه میانی کار به حساب می آید که بسیار تلخ و گزنده از کار درآمده است. رابطه صبا و پدرش که توانسته به یکی از نقاط قوت کار تبدیل شود و عمق پیدا کند، درست مثل رابطه صبا و دوست صمیمی اش کایلا که به یک داستان فرعی خوب تبدیل شده است.
.
علیمردانی در «ستاره بازی» تلاش زیادی برای ساخت فیلمی با شمایل فیلم های کم هزینه و مستقل سینمای آمریکا به خرج داده و آن را در ساختار فنی فیلمش هم اعمال کرده است. حضور «مایکل مدسن» در نقش مرد همسایه نیز در همین راستا قرار دارد. اصلانی در نقش پدری که با اعتیاد تنها فرزندش درگیر بوده و دچار استیصال شده، حضوری موفق و تاثیرگذار دارد. اما بدون تردید ستاره این فیلم کسی جز «ملیسا ذاکری» در نقش صبا نیست، بازیگر جوانی که درک کاملی از نقش داشته و ریزه کاری های فراوانی در به تصویر کشیدن یک دختر معتاد به خرج داده است.
.
«ستاره بازی» از معدود فیلم های جشنواره سی و نهم است که پایانی درخشان داشته و قطعا در اکران تماشاگرانش را مبهوت خواهد کرد.
  https://cinemaideal.ir/vdcb.9b8urhb5wiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما