۰
plusresetminus
درباره بازیگری که کمدی سکوی پرتابش شد

«مجید صالحی» درخشان در دوره دوم بازیگری

«مجید صالحی» درخشان در دوره دوم بازیگری

سینمای کمدی سکوی پرتاب مناسبی برای بازیگران سینمای ایران به حساب می آید چرا که طرفدران خاص و همیشگی خود را دارد. اما این شهرت و محبوبیت در عین حال می تواند برای بازیگر آسیب هایی را در پی داشته باشد که مهمترین آن کلیشه شدن است.
.
در این وضعیت، بخش مهمی از توانایی های بازیگر فوق نادیده گرفته شده و تهیه کنندگان تنها روی یک وجه آن متمرکز می شوند. نتیجه آن هم تولید کمدی های شبیه به یکدیگر است که به مرور ستاره هایشان را از چشم مخاطبان می اندازند، «مجید صالحی» یکی از این بازیگران است که در دهه هشتاد در آثار متعددی که در ژانر کمدی قرار می گرفتند، حضور پیدا کرده و تا حدود زیادی هم موفق بود.
.
صالحی که کارگردانی را هم در تلویزیون تجربه کرده، به مرور ریل عوض کرده و آگاهانه به سمت و سویی رفت که بتواند توانایی های بالقوه اش را در بازیگری را به فعل دربیاورد. موضوعی که در انجام آن موفق بوده و توانسته چند نقش ماندگار را به کارنامه هنری اش اضافه کند. به بهانه تولد چهل و شش سالگی به دو نقش آفرینی مهم و متفاوت وی که در ماه های اخیر دوره تازه ای از بازیگری را آغاز کرده، نگاهی می اندازیم.
.
♦️استراحت مطلق
رضا کاهانی در فیلم های خود معمولا از بازیگران نقش های مکمل، بازی های درخشانی گرفته و گاه آنها را همپای نقش های اصلی پیش می برد، شخصیت صابر که صالحی آن را ایفا کرده، از آن دسته شخصیت ها است که روی کاغذ ویژگی فوق العاده ای ندارد اما در اجرا درخشان از آب درآمده است. مرد جوان آشفته حالی که در یک کارگاه کار و زندگی می کند و روزی را حامد قهرمان فیلم در اتاقک کارگری او می گذراند. هپروتی بودن حامد در این سکانس به خوبی با شخصیت دمدمی مزاج صابر جفت و جور شده و تماشاگر را به سمت خود می کشاند، سکانس بازی فوتبال کارگرها هم تماشاگر را با مجید صالحی یکسره متفاوتی مواجه می سازد.
.
♦️سیاوش
جذاب ترین نقش آفرینی مجید صالحی در تمام سال های بازیگری اش که در بسیاری از لحظات در مقام شخصیت اصلی کار قرار می گیرد. شخصیتی که کاملا براساس کلیشه ها شکل گرفته و یک تیپ تمام و کمال به حساب می آید. صالحی نقش صابر این لات گردن کلفت بی کله را به گونه ای بازی کرده که کلیشه های موجود در آن مخاطب را آزار نمی دهد. بلکه دوستش هم داشته و حتی برایش دل می سوزاند. به این ترتیب ضدقهرمان جذابی خلق شده که بخش مهمی از خوب از کار درآمدنش را مدیون بازی درخشان صالحی است که به بهترین شکل از زبان بدن برای شکل گیری شخصیت صابر ساقی بهره گرفته است. https://cinemaideal.ir/vdcf.cdyiw6dyjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما