۰
plusresetminus
به کارگردانی نیکی کریمی

آتابای پنج میلیاردی شد

فایل ویدیو
به نقل از موسسه بهمن سبز که پخش آتابای، ساخته نیکی کریمی را به عهده دارد، تاکنون نزدیک به ۲۳۰ هزارنفر در سراسر ایران به تماشای فیلم آتابای نشسته‌اند و مجموع فروش آن به رقم ۵ میلیارد تومان رسیده است.

مروری بر نظر چند منتقد مشهور سینما درباره آتابای:

کیوان کثیریان
 
آتابای پر از لحظه‏های جذاب و تصاویر دیدنی است. قصه ساده اما پرکشش، فیلم‏نامه برجسته و بازی‏های درجه یک هادی حجازی‏فر و جواد عزتی.

شاهین امین

آتابای یک نمونه مثال زدنی از هماهنگی درام و روایت بصری است که به فیلمی زیبا و کمال‏گرا با اجزایی کاملا متناسب منجر شده است.

مهرزاد دانش
 
در ازدحام و تراکم فیلم‏های پر دق و نق، عاشقانه دل‌نشین آتابای غنیمتی است و البته بخشی از این لطافت، مربوط به زبان آذری است.

خسرو نقیبی

«آتابای» نه‌تنها به‌طور قطع بهترین فیلم نیکی کریمی‌ست، که باید آن را از بهترین فیلم‌های یک دهه‌ اخیر سینمای ایران دانست.
 
شاهین شجری کهن

ساختار بصری فیلم و روند منسجم روایت، حاصل پختگی و‌ توازن در کارگردانی نیکی کریمی است. میزانسن‏ها ظریف و چند لایه‏اند و از نور و سایه و پرسپکتیو به خصوص در قاب‏های ثابت به بهترین شکل استفاده شده است.

فرزاد پورخوشبخت

از ابتدا تا انتهای فیلم، سرشار از شیرینی رابطه‌های حسرت برانگیزی بودم که بسیاری از ما آن را فراموش کرده‌ایم.

مجید اسلامی

فیلم آتابای همه چیز را با هم دارد: هم ایده جذاب،هم شخصیت‏ها و رابطه‏های پیچیده، هم قصه‏های پس زمینه‏ای پرمایه، هم روند دراماتیک درست و هم دیالوگ خوب.

 
اکران «آتابای» در سینماهای سراسر کشور همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت فیلم را از سامانه‌های «سینماتیکت»، «گیشه ۷» و «ایران‌تیک» تهیه کنند.


‏@atabai_movie

ساخت تیزر: حسین جمشیدی گوهری
  https://cinemaideal.ir/vdch.inzt23n6mftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما