۰
plusresetminus
مصطفی کیایی در مصاحبه با برنامه «پرانتز باز» عنوان کرد

دو سوم تولیدات سینمای ایران برای جذب مخاطب ساخته نمی‌شوند

دو سوم تولیدات سینمای ایران برای جذب مخاطب ساخته نمی‌شوند

مصطفی کیایی کارگردان و فیلمنامه نویس شامگاه جمعه هشت مرداد ماه مهمان برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش بود.

در ابتدای گفتگو نیما رئیسی مجری برنامه به ویژگی‌های سینمای هنری و سینمای جریان اصلی اشاره کرد و از او خواست تا در این مورد توضیح دهد.

کیایی گفت: من فکر می‌کنم که در حال حاضر آن چیزی که در سینمای ما به دست فراموشی سپرده شده سینمای ژانر است و ما اصلا در ژانر فیلم نمی‌سازیم. فکر می‌کنم که یکی از دلایل افت مخاطب در سینمای ایران، این است که علاقمندان به ژانرهای مختلف نمی‌توانند اثری را پیدا کنند که مورد علاقه‌شان باشد.

کیایی اضافه کرد: اتفاقی در سینمای ما افتاده و آن این است که برای مثال اگر در طول سال صد، صد و پنجاه فیلم در سینمای ایران تولید شود فکر می‌کنم که حدود دو سوم این فیلم‌ها یا غالب این فیلم‌ها، آثاری هستند که قرار نیست جریان سینما را جلو ببرند؛ یعنی مخاطب را به سالن سینما بکشانند، ارتباط برقرار کنند، استاندارد باشند، و آن ویژگی‌هایی را که ما برای جریان اصلی تعریف می‌کنیم داشته باشند. در تمام دنیا این قضیه دقیقا برعکس است. یعنی در اینجا فیلم‌های خاص و آرت یا فیلم‌هایی که محفلی‌تر هستند و به هر حال مخاطب خاص‌تری دارند غالب‌تر هستند.

رئیسی در ادامه به فعالیت اخیر کیایی و پرویز پرستویی در سریال «آنها» اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم که این‌ مساله در قدم‌های اول است و برای سرمایه گذار و کسی که به سراغ این قضیه می‌رود یک مقدار ترس دارد اما من فکر می‌کنم که باید قدم‌ها برداشته شود. البته ما توقع کمتری از آن استقبالی که اتفاق افتاد داشتیم اما خدا را شکر خیلی بهتر بود و مورد استقبال قرار گرفت.

«پرانتز باز» به تهیه کنندگی و سردبیری مارال دوستی در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید می‌شود و از موزه سینما به صورت زنده و هفتگی ساعت ۲۱ تا ۲۳ پخش می‌شود.
  https://cinemaideal.ir/vdcd2x0n6yt0n.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما