۰
plusresetminus
به بهانه سالروز تولد الناز شاکردوست؛

ستاره ای که کامل شد

ستاره ای که کامل شد
از نیمه دوم دهه هفتاد، موجی از بازیگران چشم رنگی در سینمای ایران و فیلم های جوان پسند آن سال هایش به راه افتاد که به مرور رنگ باخت و تنها چند تن از آن بازیگران ماندگار شدند. یکی از شاخص ترین آنها «الناز شاکردوست» است که در سال های اخیر روند رو به رشد چشمگیری داشته و موفقیت های زیادی کسب کرده است.حال به بهانه تولد ۳۷ سالگی وی نگاهی گذرا به سه فیلم شاخص کارنامه وی می اندازیم.

♦️چه کسی امیر را کشت؟
مهدی کرم پور برای روایت قصه جذاب و تودرتوی خود از بازیگران سرشناس بسیار در نقش های کوتاه بهره گرفته و مهمترین فیلم کارنامه اش را رقم زده است، شاکردوست در این فیلم در نقش دختری زیر بیست سال با ادبیات خاص طیفی از تین ایجرهای دهه هشتاد ظاهر شده و به خوبی با این نقش کاملا بیرونی جفت و جور شده است.به خصوص در ادای کلمات و جمله هایی که بخشی از جوان های یک نسل از آن در مکالمات روزمره خود استفاده می کردند.

♦️خفه گی
فریدون جیرانی در این فیلم دست به تجربه ای نو زده و فیلمی در زیر شاخه نوآر روانه اکران کرده که ستاره آن الناز شاکردوست است.در نقش صحرا مشرقی پرستار نسبتا جوان و مجردی که در یک تیمارستان کار می کند و با ورود زنی به نام نسیم به آنجا درگیر ماجراهای عجیب و تلخی می شود. شاکردوست برای ایفای این نقش که دیالوگ های اندکی هم دارد به خوبی از زبان بدن بهره گرفته و تمرکز ویژه ای روی نگاه خود داشته است.

.♦️شبی که ماه کامل شد
در این فیلم که سیمرغ های اصلی جشنواره فجر را درو کرده، شاکردوست در نقش زنی به نام فائزه ظاهر شده که به عقد عبدالحمید برادر عبدالمالک ریگی درآمده و با رفتن او به پاکستان مجبور به سفر و ماندن در این کشور می شود. قصه ای واقعی و به شدت تکان دهنده که شاکردوست در نقش فائزه بازی تاثیرگذاری را ارائه کرد. بخشی از موفقیت فیلم و دیده شدن بازی شاکردوست هم به واقعی بودن ماجرا و تصویرسازی درخشان نرگس آبیار در آن باز می گردد.اما نمی توان روی تلاش جانفرسای شاکردوست برای ایفای نقشی سخت و پیچیده آن هم پس از گذراندن دوران سخت نقاهت پس از آسیب دیدگی از ناحیه ستون فقرات در فیلم قبلی اش، چشم بست.
.
الناز شاکردوست در جشنواره سال گذشته با دو فیلم «ابلق» و «تی تی» حضوری درخشان داشته و توانست نظر مساعد منتقدان و تماشاگران عام را جلب کند.اکران عمومی این دو فیلم در ماه های پیش رو،می تواند شاکردوست را به موفقیتی چشمگیر رسانده و وی را به یکی از مهمترین بازیگران زیر چهل سینمای ایران تبدیل کند.
  https://cinemaideal.ir/vdcgrq974ak9t.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما