۰
plusresetminus
حسن فتحی بهترین سریال ساز ایرانی است؛ اما «شهرزاد» را ندیده‌ام!
شهرام شاه حسینی در گفت و گو با ماهنامه صبا عنوان نمود: نزدیک به دو سال از زمانی که درباره «می‌خواهم زنده بمانم» طرح موضوع و فکر کردیم و سه مرتبه نویسنده عوض شد. این به آن معنا نیست که آن دوستان نویسنده‌ که با آن‌ها به مدت دو، سه ماه یا کم و بیش پیش رفتیم توان این را نداشتند تا یک کار این‌ چنینی برای ما بنویسند، بلکه معنایش فقط این است که ما و به خصوص من خیلی سختگیرتر شده‌ام.

بعد از تجربه‌ من با آقای بهرام بیضایی در «سگ‌کشی» تازه متوجه شدم که فیلمنامه یعنی چه و چه زمانی باید این کاراکتر را ببینی و چه زمانی باید از او دور شوی. در واقع این میزان سختگیری من بعد از کار کردن با جناب بهرام بیضایی در «سگ‌کشی» به وجود آمد. 

با محمد شایسته خیلی زود به نتیجه رسیدیم که حامد بهداد باید نقش شایگان را بازی کند. راستش را بخواهید گزینه‌های دیگری برای این نقش روی میز بود اما بهداد برنده‌ی این دوئل شد و برای این نقش انتخاب شد. حامد همیشه ورودی‌های سختی به کار دارد و این شامل همه چیز می‌شود. یعنی شامل گفت‌ و گوهای دو نفره؛ گفت‌وگوهای سه نفره بین من، او و محمد شایسته؛ گفت‌وگوهای بین ما و گروه لباس با او و گروه فیلمنامه با او. برای اینکه دنیا و جهانش با ما یکی شود روزهای پر فراز و نشیبی را باید با هم بگذرانیم.

ما تمام و کمال به آنچه که در مورد کاراکتر شایگان می‌خواستیم رسیدیم. این مساله از آنجا نشات می‌گیرد که کاراکتر “بد من” فیلم یا کسی که قدرت دارد و زور می‌گوید نامزد فرد دیگری را از دستش در می‌آورد و او را مال خود می‌کند و در واقع سو استفاده می‌کند. او حرف زدن یاد گرفته و توانسته راه خیلی طولانی را در زمان کمی برود. این کاراکتر می‌توانست به شدت با واکنش منفی تماشاچی رو به رو شود، یعنی تماشاچی از شایگان به عنوان یک نیروی اهریمن و شر بدش بیاید و او را پس بزند، اما این چیزی نبود که ما می‌خواستیم.
.
فتحی بهترین سریال ساز در ایران است و غالبا کارهای ایشان را دیده‌ام اما «شهرزاد» را متاسفانه ندیده‌ام! خاطرم نیست که مشغول کاری بودم یا به دلایل دیگری آن را ندیدم اما به هر حال تمام کارهای ایشان به جز «شهرزاد» را دیده‌ام. او قصه را خیلی خوب می‌فهمد، می‌داند که کجا به قصه ورود کند و می‌داند که چه چیزی بیننده را گیر می‌اندازد و می‌تواند او را در قسمت‌های طولانی با خود همراه می‌کند.
  https://cinemaideal.ir/vdcebz8vijh8w.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما