۰
plusresetminus
امین حیایی و یک محبوبیت سی ساله
امین حیایی و یک محبوبیت سی ساله
تداوم حضور، برای یک بازیگر نکته حائز اهمیتی است که یکی از شاخصه های موفقیت به حساب می آید. چه بسیار بازیگرانی را در سینمای جهان سراغ داریم که ستاره بختشان پس از چند سال افول کرده و فراموش شده اند. سینمای ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و کمتر به بازیگری برمی خوریم که پس از گذشت چند دهه همچنان محبوب مردم باشد. امین حیایی یکی از همین بازیگران است که در اواخر دهه شصت وارد سینمای در حال پوست اندازی ایران شده و به مرور به یکی از بازیگران گیشه پسند سینمای ایران تبدیل شد. حال به بهانه تولد 51 سالگی اش نگاهی کوتاه به چند اثر شاخص کارنامه وی می اندازیم.

مزاحم
بازی در نقش جنس مخالف، یکی از وسوسه های همیشگی بازیگران است و حیایی هم در این فیلم آن را تجربه کرده است. در نقش پسری عاشق بازیگری که به مرور دچار جنون شده و قصد جان بازیگری محبوب که با نامزد سابقش ازدواج کرده را می کند. اغراق کنترل شده و استفاده حیایی از مهارتش در تقلید صدا، برگ برنده های او در مزاحم بوده اند.

مهمان مامان
مهرجویی یکی از نقش مکمل های شیرین فیلمش را با تکیه بر شیرینی ذاتی حیایی جلوی دوربین، به او بخشیده و حاصل کار هم دلچسب از آب درآمده است. یک دانشجوی آس و پاس مستاجر خانه ای قدیمی که به اندازه وسعش در تدارک سوروسات مهمانی شرکت می کند.


اخراجی های 1
دیده شدن در یک فیلم کمدی آن هم در حضور بازیگری همچون: اکبر عبدی، کار ساده ای نیست که حیایی به خوبی از عهده انجامش برآمده است. بیژن مرتضوی یک تیپ تمام عیار است که حیایی برای خلق آن صدای خاصی ساخته و میمیک چهره و استایل بدن را هم با آن هماهنگ کرده است.

شعله ور
 فرید مرد چهل ساله ای است که مدت ها درگیر اعتیاد بوده و حال پس از ترک احساس پوچی می کند که همین امر زندگی اش را تحت الشعاع خود قرار می دهد. فرید شخصیت چند لایه ای است که حیایی به بهترین شکل به آن نفوذ کرده و لایه های درونی اش را به نمایش می گذارد.

درخونگاه
یکی از ملودرام های جذاب سال های اخیر که بخش مهمی از موفقیت اش را مدیون حضور امین حیایی در نقش رضا میثاق است. جوانی که سال ها در ژاپن کار کرده و پس از بازگشت به ایران متوجه رازی هولناک می شود. او در این نقش برخلاف بسیاری از نقش های پیشین خود به سمت بازی درونگرا رفته و بازی در سکوت درخشانی را در چند تکه از فیلم به نمایش گذاشته است.
حیایی که در دو سال گذشته به عنوان داور در عصرجدید حضور داشته، سال گذشته نیز در فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله حضور پیدا کرد که متاسفانه با توقیف آن شانس فوق العاده ای را برای مواجهه با انبوه تماشاگران از دست داد. او که فیلم رقصنده را هم در نوبت اکران دارد، همچنان پس از گذشت سه دهه محبوبیت خود را حفظ کرده و علاقمندان خاص خود را دارد.
  https://cinemaideal.ir/vdcd2j056yt0k.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما