۰
plusresetminus
دنباله های ناموفق سریال‌های مهران مدیری
      •  
مهران مدیری در کارنامه خود سریال‌های محبوب و پرمخاطبی دارد که جزو آثار مهم تلویزیون و نمایش خانگی است. او بعضی از این آثار را پس از استقبال مخاطبان، در فصل دوم هم ادامه داد، اما هیچ کدام از این سریال‌ها موفق نشدند در فصل دوم، موفقیت فصل اول را تکرار کنند، به بهانه سریال «دراکولا»، سریال‌های دنباله‌دار ناموفق مهران مدیری را بررسی کرده‌ایم.
.
♦️باغ مظفر
سریال «باغ مظفر» که با حضور بازیگران «شب‌های برره» ساخته شد نتوانست مورد استقبال فراوان قرار بگیرد و مهران مدیری با ساخت فصل دوم این مجموعه به نام «گنج مظفر» وارد نمایش خانگی شد که تاخیر طولانی بین توزیع فصل اول و دوم سریال به آن ضربه مهمی زد و کمک کرد تا «گنج مظفر» اتفاق خوبی را رقم نزند.
.
♦️مرد هزار چهره
بی‌شک یکی از خاطره‌انگیزترین و بهترین آثار مهران مدیری، سریال «مرد هزارچهره» است. این مجموعه داستان زندگی شخصیتی به نام «مسعود شصتچی» با بازی مهران مدیری است که طی اتفاقاتی با افراد مختلفی اشتباه گرفته می‌شد، فصل دوم این سریال با نام «مرد دو هزار چهره» با همان فرمول گیر افتادن «مسعود شصتچی» در موقعیت‌های اشتباه منتها این بار به عمد، پیش رفت. موقعیت‌های فصل دوم نسبت به فصل اول ایده جدیدی نداشت و به تکرار افتاد و «مرد دوهزار چهره» موفق نشد به اندازه فصل اول مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.
.
♦️در حاشیه
مهران مدیری پس از پنج سال مجموعه «در حاشیه» را کارگردانی کرد. این سریال ماجرای «هومن صحرایی» را روایت می‌کند که مسئولیت راه‌اندازی بیمارستانی خارج از شهر را برعهده می‌گیرد و افراد بی‌سواد و غیرمتخصصی در این بیمارستان مشغول کار می‌شوند که همین موضوع باعث اعتراض پزشکان به سریال شد و فصل دوم این سریال با تغییرات اساسی ساخته شد، مهم‌ترین تغییر این مجموعه زندانی شدن شخصیت‌ها بود و طبیعتا ماجراهایی که در زندان اتفاق می‌افتاد، مانند فصل اول جذاب نبود و «در حاشیه ۲» شکست خورد.
.
♦️هیولا
مهران مدیری سال ۹۸ پس از چند سال دوری از سریال‌سازی در نمایش خانگی، با همکاری پیمان قاسم خانی مجموعه «هیولا» را جلوی دوربین برد. این سریال با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و موفقیت تازه‌ای را در نمایش خانگی نصیب مهران مدیری کرد، فصل دوم این سریال با نام «دراکولا» با محوریت شخصیت «کامروا» و نمایش کارهای خلاف او آغاز شد، اما پس از حذف این شخصیت از داستان قصه دیگر پیوستگی «هیولا» را ندارد و شخصیت‌های اغراق‌ شده‌ای دارد که مورد انتقاد فراوان مخاطبان قرار گرفته است.

منبع:خراسان
 
 
https://cinemaideal.ir/vdcht-nqd23nz.ft2.html