۰
plusresetminus
انجمن‌ها و نهادها و همچنین شخصیت‌ها در پیام‌هایی از واقعه تلخی که بر داریوش مهرجویی و همسرش گذشته است، نوشتند.
مجید مجیدی از خبر مرگ دلخراش نوشت/انجمن موسیقی از تلخی حادثه

انجمن‌ها و نهادها و همچنین شخصیت‌ها در پیام‌هایی از واقعه تلخی که بر داریوش مهرجویی و همسرش گذشته است، نوشتند.

به گزارش سینماایده آل؛ سازمان‌ها و نهادهای مختلف در پی درگذشت داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر، پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت مجید مجیدی
مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران پیام تسلیتی را در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش منتشر کرد که در آن آمده است:
خبر مرگ دلخراش فیلسوف سینمای ایران داریوش مهرجویی و همسر گرامیشان ضایعه بزرگی بر سینمای ایران است. بنده به سهم خود این فقدان عظیم را به بازماندگان محترم ایشان و سینمای ایران تسلیت عرض میکنم. و از خداوند بزرگ برای خانواده ایشان طلب صبر و شکیبایی و برای مرحومین طلب رحمت و مغفرت دارم.

پیام مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما
در متن پیام مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما نیز آمده است:
دلم دارد از غصه می‌ترکد به مونا فکر می‌کنم که دیشب با چه منظره دهشتناکی روبه‌رو شده و چطور تاب آورده، به ستاره که هفته پیش همسفر پیکر بیجان پدرش بوده، به دختر دانشجوی مازیار، به مهرانه عاشق و مریم نازنین که خبر مرگ پدر و بارداریش را همزمان شنیده به سارا که هنوز برای داود گریه می‌کند و به همسران همه سینماگران ایران که بار سنگین ناامنی شغلی اقتصادی و روحی همسرانشان را در سکوت به دوش می‌کشند و دم برنمی‌آورند.

پیام خانه موسیقی ایران
همچنین خانه موسیقی ایران در پیامی عنوان کرده است:
خانه موسیقی ایران اتفاق هولناک و قتل داریوش مهرجویی، کارگردان بزرگ سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی فر را به جامعه فرهنگ و هنر، خانواده و فرزندان داریوش مهرجویی و مردم ایران تسلیت می گوید و امیدوار است عاملان این جنایت هولناک شناسایی شده و این پرونده با جدیت و شفافیت پیگیری شود.

داریوش مهرجویی از جمله هنرمندان فعال در سینما و علاقمند به موسیقی بود و این علاقمندی در تمام آثار و ساخته های ایشان مشهود بوده و هست. تلخی این اتفاق تا ابد در خاطرمان باقی خواهد ماند.

پیام کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران
کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران نیز در بیانیه ای آورده است:
خبر هول‌ناک و دهشت‌ناک قتل استاد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، هم‌سر نویسنده‌ ایشان، همه‌ ما را در بهت و اندوه عمیق فرو برد. هنرمند کارگردان و کاربلدی که از سال ۱۳۴۶ تا همین امسال برای مردم این سرزمین فرهنگ‌سازی کرد، تصاویر سینمایی به یادماندنی آفرید، نمایش‌نامه و نظریه ترجمه کرد، رمان نوشت و منتشر کرد، تئاتر به صحنه برد و در یک کلام، برای همه‌ ما خاطره، فرهنگ و هنر ساخت. عالی‌جناب داریوش مهرجویی هنرمند ملی ما بود. چه‌گونه است که جامعه تا این حد در ناامنی قرار گرفته و سرمایه‌ ملی و میراث فرهنگی زنده‌ ایران بزرگ را این چنین بی‌رحمانه، کاردآجین و نابود می‌کنند و فجایع خون‌بار می‌آفرینند؟!

مسئولان بزرگ و کوچک! ما دادخواه خون هنرمند ملی‌مان هستیم! ما داغداریم!

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، قتل استاد داریوش مهرجویی و همسر ایشان را به شدت محکوم می‌کند.

پیام کانون کارگردانان سینمای ایران
پیام کانون کارگردانان سینمای ایران نیز به این شرح است:
کانون کارگردانان سینمای ایران به همه اهالی سینما که سوگوار مرگ استاد داریوش مهرجویی کارگردان اندیشمند و همسرش خانم وحیده محمدی فر هستند تسلیت می گوید و در کنار خانه سینما به مناسبت این جنایت هولناک سه روز عزای عمومی در عرصه فرهنگ کشور اعلام می کند.

عزای عمومی برای از دست دادن فیلمسازی مهم از سینمای متفکر ایران، عزای عمومی برای تاریخ سینمای روشنفکری ایران که مهرجویی بخش مهمی از آن بود، سینمایی که این روزها خود در حال جان کندن است.

امیدواریم هر چه زودتر ابعاد این جنایت فجیع روشن گردد تا در فضای بسته فرهنگی موجود معانی دیگری از آن استنباط نشود.

پیام تسلیت کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی
کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی فقدان تلخ داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت کاظم نظری آمده است:
بسمه‌تعالی
خبر تلخ آسمانی شدن هنرمند فقید سینما، زنده‌نام داریوش مهرجویی و همسرش، مثل سیلابی از سرشک، خاطر تمامی همگنان و آشنایان و مردم ایران را غرق در اندوه و تأسف کرد. حضور استوار و ارزشمند و هنرمندانه او در عرصه‌ هنرهای روح‌نواز تئاتر و سینمای ایران در قلب مردم این دیار ماندگار شد؛ زنده‌یاد مهرجویی مردی تأثیرگذار در سپهر هنر ایران بود که با ساخت فیلم سترگ «گاو» باعث شد امام راحل (ره) در باب اثرش بگوید «ما نمی‌گوییم سینما اساساً بد است. نظیر فیلم «گاو» می تواند فیلم فرهنگی و آموزنده‌ای باشد و فکر و روح بیننده را تعالی دهد.

هر چه بود؛ زیستی سراسر روشنایی و شکوه و مانا بود لحظه‌لحظه‌ عمر گرامی این عزیز سفرکرده. با تمام ایمان و اخلاص، آرامش و آمرزش الهی را برای روح بلند او و همسرش، امید می‌برم و تسلای خاطر خاندان شریف و خانواده‌ گرامی ایشان و همکاران و شاگردان پرشمارش را از درگاه منیع خداوندی، مسئلت می‌نمایم.

داریوش مهرجویی علاوه‌بر سینما در تئاتر نیز فعالیت داشته است و نمایش‌های «غرب واقعی» (سال ۱۳۹۴) و «درس» (سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۸) را روی صحنه برده است.

پیام تسلیت انجمن منتقدان تئاتر
انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر در پی قتل دلخراش فیلمساز شاخص سینمای ایران، داریوش مهرجویی و همسر گرانقدرش، وحیده محمدی‌فر، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در متن کامل این پیام آمده است:
خبرِ قتلِ هنرمند نامدار ایران زمین، جناب آقای داریوش مهرجویی و همسر محترم و هنرمندشان وحیده محمدی‌فر، هولناک‌تر از اثرگذاری واژه‌ هولناک است. تلخ‌کامی این روزهای هنرمندان نباید در سایه سهل‌پنداری و غرض‌ورزی‌های بی‌مایه‌ سیاسی نادیده انگاشته شود. حال جماعتی بد است که باید از درد مردم بگویند؛ هنرمندانی که حال خوبی در هیچ کجا نمی‌بینند و اگر ببینند هم جز عافیت طلبی منفعت‌جویانه‌ گروهی نیست که روز به روز نابیناتر به درد جامعه می‌شوند.

ما ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ های داغدار مهرجویی و محمدی‌فر، مردم هنردوست ایران و تمامی هنرمندان، دادخواه و خواهان روشن شدن ابعاد این فاجعه ملی در فضایی منطقی هستیم. همچنین به روشنی نگاه واقع‌بینانه مسئولین و موثران را به حال بد مردم و هنرمندان طلب می‌کنیم.

https://cinemaideal.ir/vdch.wnkt23nvxftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما