۰
plusresetminus
عرضه «اورکا» در کانال‌های تلگرامی؛

سومین فیلم با بازی ترانه علیدوستی قاچاق شد

نسخه با کیفیت فیلم سینمایی «اورکا» نخستین اثر سحر مصیبی در مقام کارگردان و با بازی ترانه علیدوستی ساعاتی پیش لو رفت.
سومین فیلم با بازی ترانه علیدوستی قاچاق شد
نسخه با کیفیت فیلم سینمایی «اورکا» نخستین اثر سحر مصیبی در مقام کارگردان و با بازی ترانه علیدوستی ساعاتی پیش لو رفت.

به گزارش سینماایده آل؛ در ادامه لو رفتن زنجیره فیلم‌های سینمایی، این بار یک فیلم سینمایی دیگر با بازی ترانه علیدوستی لو رفت و بدین ترتیب نسخه با کیفیت سه گانه «برادران لیلا»، «تفریق» و «اورکا» بدون آنکه روی پرده به نمایش درآید، در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفت. این فیلم فاقد هرگونه لوگو نظیر نسخه بازبینی است و منشا لو رفتن آن نیز احتمالا همچون سه فیلم فوق‌الاشاره و «بی رویا» هومن سیدی و «ارادتمند؛ نازنین، بهاره تینا» کاهانی مشخص نخواهد شد.

«اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه کنندگی طهورا ابوالقاسمی و نویسندگی طلا معتضدی یکی از آثاری بود که در سال ۱۳۹۸ فیلمبرداری اش در شمال، ایران، چابهار و تهران توسط روزبه رایگا انجام شد و نکته جالب اینکه مهتاب کرامتی در مقابل طراح لباس و سامان مقدم به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه همکاری داشته‌اند.

مشخص نیست چرا این فیلم با وجود سپری شدن این زمان طولانی، امکان اکران نیافته و در نهایت پس از حضور در چند جشنواره بین‌المللی به این شکل در دسترس مخاطب ایرانی قرار گرفته است؛ اتفاقی که قطعا به نفع سینمای ایران نیست و امنیت سرمایه گذاری در این حوزه را با چالش‌های جدی تر مواجه می‌سازد.

به نظر می‌رسد تداوم انتشار نسخه های لو رفته این فیلم‌ها از منابع نامشخص نشان می‌دهد، اقدامات بازدارنده موثری برای جلوگیری از قاچاق فیلم ها انجام نشده و اگر این رویه تداوم داشته باشد، هر فیلمی که در جشنواره های بین المللی به نمایش درآید باید احتمال قاچاق شدنش توسط عده‌ای خاص و عرضه‌اش از کانال‌های تلگرامی را داشته باشد که به منزله مرگ اقتصادی سرمایه گذاران این آثار خواهد بود.
https://cinemaideal.ir/vdcc.eq0a2bqxsla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما