۰
plusresetminus
نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های VOD و بنیانگذار فیلم‌نت

ما همگی فرزندان این انقلاب بودیم

. امروز تمامی شرکت هایی که مجوز IPTV را اخذ نمودند پس از پرداخت هزینه های بسیار کلان بخاطر تعهدات غیر معقولی که داده بودند نتوانستند رشد کنند و به اهداف خود نزدیک شوند. 
ما همگی فرزندان این انقلاب بودیم
جناب آقای دکتر جبلی رئیس محترم صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران
من محمد صراف هستم. نزدیک به ۱۵ سال در صدا و سیما برنامه و فیلم مستند ساخته‌ام. یادم هست سال ۲۰۰۶ وقتی برای ساخت فیلم مستند در جنگ ۳۳ روزه در لبنان حضور داشتم شما رئیس دفتر شبکه العالم در لبنان بودید. و زمانی که به دست نیروهای دورزی در صیدا گرفتار شدیم با کمک شما رها شدیم. کارنامه من پر است از فیلم ها و برنامه‌هایی که همواره دغدغه دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی در آن پر واضح بوده است. بر اساس همین دغدغه‌ها و توصیه‌های بزرگان نظام برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توسعه در کشور اولین سرویس VOD در ایران را راه اندازی نمودیم تا همه اقشار کشور و حتی خارج از کشور بتوانند از محتوای فرهنگی و هنری ایرانی بهره ببرند. یادم هست در سال ۱۳۹۴ تنها به این گناه که یک سرویس آنلاین پخش فیلم راه اندازی کرده بودم در موسسه رسانه های تصویری به گفته خودشان حکم جلب داشتم. در همین اثنا صدا و سیما با راه افتادن سرویس های VOD در کشور ناگهان به این فکر افتاد که مجوز IPTV صادر نماید. مزایده ای برگزار شد و ۷ شرکت با عقد قراردادهایی غیر منطقی و از روی هیجان با تعهدات سنگین، برنده مزایده شدند. پر واضح بود که با وجود چنین تعهداتی در قراردادهای آنها و انجام ندادن برخی تعهدات و ممیزی‌های بسیار سخت، همگی محکوم‌ به شکست هستند. اما گوش شنوایی نبود. امروز تمامی شرکت هایی که مجوز IPTV را اخذ نمودند پس از پرداخت هزینه های بسیار کلان بخاطر تعهدات غیر معقولی که داده بودند نتوانستند رشد کنند و به اهداف خود نزدیک شوند. 
سپس شورای سند در وزارت ارشاد راه اندازی شد. چرا که دیگر نمی‌شد سرویس های VOD را انکار کرد. مجوزهای VOD در شورای سند پس از ارزیابی ها اعطا شد و سرویس های VOD متولی پیدا کرد. هر چند این مجوزها تاثیری در مشکلات پیش روی سرویس ها نداشت و اجزای دیگر حاکمیت آنرا به رسمیت نمی شناختند. به همین خاطر بود که سرویس‌های VOD دور هم جمع شدیم و انجمن‌صنفی را راه اندازی کردیم. تا شاید بتوانیم از ظرفیت های قانونی انجمن های صنفی برای پیشبرد امور و مشکلاتمان استفاده کنیم. هر چند آنهم مذموم واقع شد و موجب دلخوری بخش های مختلف دولتی و بعضا حاکمیتی شد. 
اما مگر چاره‌ای هم بود. ما همگی فرزندان این انقلاب بودیم و عهدی ازلی داشتیم که کشور را آباد کنیم و‌ توسعه دهیم. هر چند زیر دست و پای بروکراسی و بی سوادی له می شدیم. اما همه ما به راهی که شروع کرده بودیم اعتقاد داشتیم. 
کمی بعد خبر آمد صدا و سیما متولی همه امور است و شورای سند غیر قانونی است، پس سازمان ساترا متولد شد. مابین اختلافات دستگاه‌ها باز هم کوله‌هایمان را برداشتیم و رفتیم ساترا تا یک مجموعه جدید و بی اطلاع از وضعیت صنعت VOD را کمک و آگاه کنیم. چون ما رود بودیم و از لابه‌لای سنگ‌ها به هر تقدیر عبور می‌کردیم. سازهای مختلفی نواخته شد و ما رقص‌های بی‌بدیلی کردیم، چون دیگر VOD یک صنعت شده بود. چند ده هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم از این سرویس‌ها ارتزاق می‌کردند. و زمانی که ویروس کووید ۱۹ انتشار یافت با تمام توان تلاش کردیم باری از دوش مردم و نظام برداریم.
ما تلاش کردیم تولید محتوا در کشور را رونق ببخشیم. ما تلاش کردیم مردم کشور بجای تماشای محتوای بی‌کیفیت ماهواره‌ها با محتوای بومی سرگرم شوند. ما تلاش کردیم میزان ترافیک داخلی در کشور را افزایش دهیم و سهم بزرگی از ترافیک داخلی داشته باشیم. ما تلاش کردیم استودیو‌های دوبله را احیا کنیم تا هنرمندان کشور عزتمندانه زندگی کنند. ما تلاش کردیم در صنعت VOD و محتوا امید به آینده ایجاد نماییم. ما تلاش کردیم مردم بخندند، شاد باشند. ما خیلی تلاش کردیم برادر. و حتما دیکته نانوشته غلط ندارد. ما نوشتیم و رشد کردیم. اما شما چکار کردید؟!
شما مارا متهم به تولید محتوای مبتذل کردید! شما حتی یک فریم اجازه استفاده از رسانه ملی برای تبلیغ را به ما ندادید! شما تلاش کردید با ما رقابت ناعادلانه بکنید! شما با قدرت رسانه بر علیه ما گزارش تهیه کردید و برنامه ساختید! شما مردم را نادیده گرفتید که میلیون‌ها نفر آنها امروز از این سرویس‌ها استفاده ‌می کنند! شما حتی یک جلسه با ما گفتگو نکردید و فقط ما را نادیده گرفتید! شما سلیقه را به جای نظارت مکتوب و متعهدانه حاکم کردید! شما یکطرفه به قاضی رفتید...!
پس ما فرزندان کدام انقلابیم که اینچنین بر ما رواست؟! مگر نه اینکه مظمون شعار سالانه چندین سال گذشته رهبر انقلاب حمایت از تولید بوده است؟! 
همه ما نظارت را به رسمیت شناخته و می‌شناسیم. اما نظارتی که مقررات و آئین‌نامه‌های آن از پشت میزها و بدون مشورت با انجمن صنفی و قانونی این صنعت، نوشته ‌و ابلاغ می‌شود، آیا شدنی‌ است؟! مگر در قانون پیش‌بینی نشده است که دستگاه‌های اجرایی اعم از دولت و حاکمیت موظف هستند در جلسات تصمیم‌گیری خود نمایندگان اصناف را دعوت نمایند؟! اکنون نماینده انجمن صنفی VOD پس از نامه نگاری‌های متعدد در کمسیون تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر کیست؟ 
جناب آقای جبلی بنده به عنوان نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های VOD خواهشمندم بر اساس قانون و همچین تاکیدات رهبری که همواره در شعار سال متبلور شده است نماینده این انجمن را در جلسات کمسیون دعوت نموده و از صنعت VOD علی رغم انتقادات، حمایت نیز بفرمایید. https://cinemaideal.ir/vdcf.0d0iw6dmegiaw.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما