۰
plusresetminus
او خواستار برداشتن تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه رومن آبراموویچ، سرمایه گذار فیلم خود شد
انتقاد کیریل سربرنیکوف از جشنواره کن
کیریل سربرنیکوف، کارگردان معترض روسی که با فیلم «همسر چایکوفسکی» در بخش مسابقه کن حضور دارد، بر خلاف انتظار سمت و سوی انتقاداتش را به سوی اروپایی ها و جشنواره فیلم کن برد و خواستار لغو تحریم ها علیه بخش فرهنگ و روسیه شد.
به گزارش ایسنا ، آیدا رمضانی حاضر در کن به این خبرگزاری گزارش داد که او تحریم ها را غیر قابل تحمل خواند و گفت: «فرهنگ روسیه همواره ارزش های انسانی، ظرافت و شور و عشق انسان را ارتقا داده است. فرهنگ روسیه همیشه ضد نظامی گری و ضد جنگ بوده و آنچه را که ذکر کردم تحت شعاع قرار داده است. افرادی که جنگ افروزی می کنند، مردم را روانه سنگرها کرده و علاقه ای به زندگی انسان ها یا درد آنها ندارند. واژه های فرهنگ و جنگ آنتاگونیستی اند.»
او در ادامه خواستار برداشتن تحریم های اتحادیه اروپا بر علیه رومن آبراموویچ، سرمایه گذار فیلم خود شد و گفت آبراموویچ مدت هاست که به هنر مدرن کمک کرده و به واسطه حمایت او سینمای هنری در روسیه سرپا مانده است. جشنواره فیلم کن از ورود هیات های رسمی و رسانه های روسی ممانعت کرده و این اقدام با اعتراض شماری از سینماگران درمورد عدم حضور سینماگران و منتقدان و روزنامه نگاران  روسیه در کن شده است. فیلم بحث برانگیز «همسر چایکوفسکی» واکنش های متفاوتی را  برانگیخته و ازحالا یکی از  فیلم های مورد توجه سینمادوستان و رسانه های حاضر در جشنواره شده است.
  https://cinemaideal.ir/vdcb.gb5urhbfsiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما