۰
plusresetminus
عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر:

نزدیک بود فیلم مهدویان از جشنواره حذف شود!

نزدیک بود فیلم مهدویان از جشنواره حذف شود!

بهروز افخمی عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر بعد از اعلام فهرست نهایی ۲۲ فیلم راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) با حضور در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر درباره فیلم‌های انتخابی و فیلم‌های حذف شده توضیح داد.

او درباره داوری نسخه ناقص فیلم محمدحسین مهدویان عنوان کرد: امکان دارد که بیش از ۲ فیلم به دلیل مراحل فنی طولانی به جشنواره نرسند مانند فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که هنوز فیلمبرداری آن ادامه دارد و اگر من جای او بودم فیلم را به هیات انتخاب ارائه نمی‌کردم زیرا ریسک بزرگی است.

فیلم «مرد بازنده» در ۷۵ دقیقه ارائه شده بود که اتفاقا اول و آخر و وسط هم داشت و صحنه‌های فیلم هم خوب مونتاژ شده بودند و کیفیت موردنظر را داشت. مهدویان گفت که همین فیلم را داوری کنید و اگر می‌خواهید فیلم را رد کنید هم رد کنید ولی من ترجیح می‌دهم در جشنواره باشم.

این کارگردان با بیان اینکه مهدویان ریسک بزرگی کرد، تشریح کرد: بسیاری از هیات انتخاب به فیلم «مرد بازنده» نمره ندادند نه به دلیل اینکه ناقص است زیرا فیلم را می‌شد فهمید، اما داوران گفتند که همان صحنه‌هایی که در فیلم نیست ممکن است بد ساخته شده باشد براساس همین تخمین که ما «از کجا بدانیم صحنه‌هایی که در فیلم نیست، خوب ساخته شوند»، فیلم نمره کمی گرفت و ممکن بود حتی از جشنواره حذف شود.

افخمی در پایان اظهار کرد: به عنوان مثال سعید روستایی هم یک فیلم نصفه داشت که ترجیح داد آن را برای جشنواره ارسال نکند.
  https://cinemaideal.ir/vdci.3azct1aqzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما