۰
plusresetminus
اختلاف سرمایه‌گذاران فیلم بهانه بود، «قاتل و وحشی» مشکل ممیزی داشت

🔹️محمدحسین نیرومند، مشاور وزیر ارشاد در امور هنری و سینمایی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از ۷ عضو هیأت انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه حضور دارد، درباره بررسی نشدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله به فارس توضیحاتی ارائه کرد.

🔹️وی گفت: از حدود ۴۰ فیلم بازمانده به بخش سودای سیمرغ تنها دو فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله و فیلم «مسیح پسر مریم» به سرمایه‌گذاری موسسه اوج است که اولی نسبت به ورود به جشنواره چهلم و دومی عدم انتخاب در بخش سودای سیمرغ به شدت معترض‌اند. مطالبی مرتبط با فیلم «قاتل و وحشی» ارائه می‌دهم و اگر زندگی باشد، در یکی دو روز آینده در خصوص فیلم «مسیح پسر، مریم» نیز مطالبی را عرض خواهم کرد.

🔹️کانون کارگردانان سینمای ایران در تاریخ ۵ دی ماه طی بیانیه ای از سینماگران حاضر در هیأت انتخاب خواستند تا به عدم نمایش «قاتل و وحشی» اعتراض کنند. به دو دلیل بسیار ساده این اعتراض عزیزان کانون کارگردانان کاملا بلاوجه است. نخست آنکه در آیین نامه جشنواره چهلم شرط پذیرش فیلم در جشنواره و نمایش آن برای هیأت انتخاب این است که تولید آن سال ۹۹ به بعد باشد. این فیلم در سال ۹۸ تولید شده است و دوم آنکه فیلمی که قبلا متقاضی شرکت در جشنواره بوده است و در بازبینی هیأت انتخاب رد شده است امکان ثبت نام در جشنواره را ندارد. این فیلم در تاریخ ۹۸/۱۰/۱۱ توسط هیأت انتخاب جشنواره سی و هشتم فجر بازبینی شده است. بنابراین به دو دلیل پیشگفته کنار گذاشتن فیلم قاتل و وحشی کاملاً بر طبق مقرارت جشنواره بوده است و اعتراض کانون کارگردانان کاملا بی معنی و بلاوجه می باشد.

🔹️یکی از عزیزان عضو هیأت انتخاب جشنواره سی و هشتم با من تماس گرفت و گفت این فیلم بازبینی شد ولی درباره رد و یا تایید آن تصمیم‌گیری نشد. واقعیت آن است مدیران وقت سینمایی در آن سال، به دلیل مشکلات ممیزی، اکران فیلم را در جشنواره فیلم فجر صلاح ندانستند. بنابراین با تصمیم‌گیری هوشمندانه(!) مباحث اختلافی سرمایه‌گذاران فیلم در شورای داوری خانه سینما را بهانه کرده، فیلم را عملاً به این ترتیب پس از بازبینی رد می‌کنند./صبا https://cinemaideal.ir/vdch.6nzt23n-zftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما